annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Stamina/Speed knop en FN keys na installatie Windows 8

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
iArmando
Bezoeker

Stamina/Speed knop en FN keys na installatie Windows 8

Hallo,


Vrij recent heb ik een Sony vaio SVS1511C5E aangeschaft en voorzien van een schone windows 8 installatie.

Nu doet windows 8 het prima, maar de stamina/speed knop en de FN functies werken niet meer naar behoren.


Ik heb op het forum al gezocht naar oplossingen (zoals het installeren van drivers) maar op dit moment heeft nog niets geholpen.


Welke drivers moet ik installeren om de knoppen weer functioneel te maken?


gr,


Armando


1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
iArmando
Bezoeker

Ik heb het inmiddels zelf werkend gekregen:


Hierbij het stappenplan voor het installeren van de drivers. Dit is van toepassing na een clean installatie van Windows 8 op de Sony SVS1511C5E. Misschien dat het ook werkt op vergelijkbare modellen. De volgorde van de te installeren drivers is als volgt:


1- Pointing driver (Versie W8)

2- FingerPrint device (Versie W8)

3- Sony Wireless State Device Driver (Versie W8)

4- NVIDIA Graphics driver (Versie W8)

5- Bluetooth driver (Versie W8)

6- Memory Card Reader Writer Driver (Versie W8)


7- Met dank aan: EiSI en Sj44k13 van tweakers.net

Sony® Firmware Extension Parser Device Driver (Versie W7, op de gebruikelijke manier installeren werkt niet!)

Download Universal extractor (UE) en installeer het programma

Pak m.b.v. de UE de extension parser uit

Ga naar Device manager, selecteer de onbekende driver met de volgende ID:

  • ACPI\VEN_SNY&DEV_5001
  • ACPI\SNY5001
  • *SNY5001

Klik op deze driver en zorg ervoor dat je kiest om driver op je computer opzoeken. Zoek dan de door de UE uitgepakte map op en installeer de driver.


8- Sony Shared Library (Versie W7)

9- En nu de laatste stap. Installeer NIET "Hotkey Utilities" zoals op sommige websites wordt verteld. Installeer slechts, en als allerlaatst: VAIO Control Center (Versie W8)

N.B. Ik heb geen enkele chipset/SATA driver geinstalleert omdat het op een of andere manier mijn laptop onklaar maakte (vraag me niet waarom). Tevens zijn de andere drivers ook helemaal niet nodig voor de volledige functie van de FN knoppen en de Speed/stamina schakelaar.

Ik hoop dat hier meer mensen behoefte aan hebben!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
iArmando
Bezoeker

Ik heb het inmiddels zelf werkend gekregen:


Hierbij het stappenplan voor het installeren van de drivers. Dit is van toepassing na een clean installatie van Windows 8 op de Sony SVS1511C5E. Misschien dat het ook werkt op vergelijkbare modellen. De volgorde van de te installeren drivers is als volgt:


1- Pointing driver (Versie W8)

2- FingerPrint device (Versie W8)

3- Sony Wireless State Device Driver (Versie W8)

4- NVIDIA Graphics driver (Versie W8)

5- Bluetooth driver (Versie W8)

6- Memory Card Reader Writer Driver (Versie W8)


7- Met dank aan: EiSI en Sj44k13 van tweakers.net

Sony® Firmware Extension Parser Device Driver (Versie W7, op de gebruikelijke manier installeren werkt niet!)

Download Universal extractor (UE) en installeer het programma

Pak m.b.v. de UE de extension parser uit

Ga naar Device manager, selecteer de onbekende driver met de volgende ID:

  • ACPI\VEN_SNY&DEV_5001
  • ACPI\SNY5001
  • *SNY5001

Klik op deze driver en zorg ervoor dat je kiest om driver op je computer opzoeken. Zoek dan de door de UE uitgepakte map op en installeer de driver.


8- Sony Shared Library (Versie W7)

9- En nu de laatste stap. Installeer NIET "Hotkey Utilities" zoals op sommige websites wordt verteld. Installeer slechts, en als allerlaatst: VAIO Control Center (Versie W8)

N.B. Ik heb geen enkele chipset/SATA driver geinstalleert omdat het op een of andere manier mijn laptop onklaar maakte (vraag me niet waarom). Tevens zijn de andere drivers ook helemaal niet nodig voor de volledige functie van de FN knoppen en de Speed/stamina schakelaar.

Ik hoop dat hier meer mensen behoefte aan hebben!