annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_NL.title
Technative
Bezoeker

Goh... ik las de tragedie en kon het niet nalaten ook even te reageren. Ook ik heb diep trieste ervaringen met de Zonie "service" organisatie. En ook mij is dezelfde "trap in de edele delen" toegediend door de Zonie "service" organisatie.


Gelukkig kon ook ik op een redelijke manier van die rotzooi af. Een beter woord heb ik niet voor de troep die ik in handen kreeg. Qua specificaties helemaal fantastisch, maar van de praktijk wordt je in de regel wat minder gelukkig. Ook ik was (heel even) trotse eigenaar van zo'n Vaio S. De trots verdween al ras als sneeuw voor de zon na het plaatsen van een SSD. Te gek voor woorden dat je maar liefst 1100 euro moet uittrekken voor een apparaat dat in de Dixons op de hoek minder dan de helft daar van kost. En daar komt nog bij dat als je dat niet doet, je van Zonie ook nog eens de kous op de kop krijgt als je besluit zelf een SSD te plaatsen.


Incompetent, die organisatie. Door en door. Van voor tot achter. Mensen aan de telefoon die echt totaal geen verstand van zaken hebben en "het doorgeven aan hun collega's van de techniek", en "collega's van de techniek" die het allemaal geen zak interesseert en maar een doel voor ogen hebben: die rotzooi zo snel mogelijk terug naar de klant trappen zodat die in zijn frustratie geen andere uitweg meer ziet dan het ding op marktplaats te zetten en maar hopen dat de volgende koper er niet achter komt...


Te gek voor woorden! Puur toevallig ben ook ik over gestapt naar Lenovo. Wat een beest van een machine... In alle opzichten kippevel! De machine voelt goed qua materiaal, de ventilator is heerlijk stil (ook als de machine zwaar op z'n donder krijgt met virtual machines en videobewerking), het scherm is helemaal top (zelfs nog te calibreren met kleurcalibratie-oogje), alle mogelijke poorten en aansluitingen (ook voor Expresscard en firewire!) en bovendien nog heerlijk naar wens aan te passen!


Ik heb er nu 32Gb aan RAM in zitten, een 512Gb SSD en heb een 256 Gb mSata schijfje in bestelling staan.


Het toetsenbord is even wennen en beschikt helaas niet over een numeriek deel, en de machine in het geheel is wat zwaarder dan de Vaio. Maar ik sleep liever een halve kilo extra aan kwaliteit mee dan die brakke meuk die ik hiervoor had... Het woord verlossing is voor mij heel concreet geworden en ook ik ben blij dat ik nu een degelijke betrouwbare machine heb zodat ik -eindelijk- mijn werk naar behoren kan doen!


Zo. Dat ei is gelegd! En mocht een of andere Zonie rep de behoefte voelen om me te benaderen om welke reden dan ook: Doe vooral geen moeite. Berust in je onkunde en desinteresse. Mij ga je NOOIT meer terugwinnen als klant.


groet,


Technative

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Zooooooo. Dan heb ik het nog netjes gehouden hier:smileylaugh:


Ik moet wel bekennen dat ik me voortdurend moest inhouden om niet in wat krachtiger taalgebruik te vervallen.:smileycool:


Maar je zal begrijpen dat ik het met de strekking van je verhaal geheel eens ben.


Ook je ervaring met de Lenovo kan ik alleen maar onderschrijven.


Voor de grap heb ik nog eens een Zonie vaio s geconfigureerd op de zonie site. Dit kwam uit op €2400,- met de SSD om deze werkend te krijgen.


€2400 voor zo'n %$%$$^&&^%%^&*& (nou begin ik me weer kwaad te maken).

Voor dat geld of minder heb je een Lenovo W530 waar je heel gelukkig mee wordt.


Groet en welkom bij de alsmaar groeiende community van ontvreden en ex Zonie gebruikers.

profile.country.nl_NL.title
Technative
Bezoeker

Ach, de waarheid mag gezegd worden toch? Inderdaad heb ik geen enkele poging ondernomen om wat mildere termen te gebruiken, maar het kwam dan ook recht uit het hart! Zoals vaak ook de beste muziek in een vloek en een zucht geschreven is, is ook mijn epistel uiteindelijk ter wereld gekomen. Ik moet eerlijkheidhalve wel bekennen dat ik wat steviger werk van Evanescence op had staan tijdens het schrijven van het berichtje; misschien dat dit ook invloed heeft gehad... 😜


Die 2400 euro is best heftig inderdaad. Aan de andere kant: Dat heb ik alles bij elkaar nu ook aan de Lenovo uitgegeven. De machine, de mSata schijf, de SSD en de geheugen upgrade bij elkaar komt ook zo rond de 2400 euro uit. Het is wat mij betreft ook geen kwestie van geld. Het is een kwestie van kwaliteit op vlakken waar je als klant mee te maken krijgt. Het materiaal dat je in handen krijgt als je een laptop koopt is een facet van die kwaliteit. De kwaliteit van de organisatie die achter het product zit is minstens even belangrijk en dat is nou net waar het bij Zonie fout gaat. En om het nog erger te maken geven ze je dan ook nog eens het gevoel dat het ze niets interesseert.


Ze weten hun producten heel mooi vorm te geven en aan de man te brengen, maar daarna gelden wat Zonie betreft twee regels:


regel 1: "lekker puh, zoek het zelf maar uit."

regel 2: "Zie regel 1"


Als ik zo'n houding zou annemen tegenover mijn klanten dan ben ik binnen de kortste keren hartstikke failliet! ik voorzie een sombere toekomst voor dit bedrijf als ze op deze voet verder gaan, en ik weet niet eens of ik dat nog wel zo erg vind!


Ik had echt een band met dit bedrijf. Toen ik klein was heb ik maanden met een Sony brochure onder m'n kussen geslapen. Met zo'n mooie WM-DD3 walkman erin. Met trillende en bezwete poojes had ik 'm voor het eerst vast. De kwaliteit van dat apparaat was echt subliem! Niet alleen het apparaat zelf, maar ook de hele beleving erbij. Dat gevoel van waardering die boven de producteigenschappen uitstijgen hebben ze volledig de grond in getrapt.


Sony was... Verleden tijd... Vergane glorie...


Bedankt voor het verleden Sony! Jammer dat het verleden voorbij is...

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Je lijkt mijn zoon wel. Die droomde ook van alles waar zonie op staat, inclusief de DD3 walkman. Dan zal je ook wel van dezelfde takke muziek houden zoals hij. Brrrrr Bijna net zo erg als het contact met een zonie "service" rep.


Hij is een ict-pro en heeft in zijn werkomgeving navraag gedaan hoe je het probleem met de ssd kan oplossen. Het bijna gelijkluidende antwoord was: SSD er uit halen en de rest dumpen.

Ook in die kringen van praktijk-mensen is het dus goed doorgedrongen.


Ik kan je ook melden dat zonie niet is opgenomen in de shortlist van een grote laptop vervangingsactie voor een mega scholengemeenschap. Het gaat om vele honderden werkplekken. In dat proces om tot een shortlist te komen heb ik niet het beslissende woord, maar een zwaar wegende adviserende stem gehad.


Normaal ben ik niet zo wraakzuchtig, maar hier was het niet alleen een genoegdoening maar ook een professioneel volkomen verantwoord advies.


Groet

profile.country.nl_NL.title
Technative
Bezoeker

Zoals je wellicht uit mijn berichtje hebt kunnen opmaken ben ook ik actief in de ICT, en uiteraard neem je dit soort ervaringen mee in trajecten waarin je deelneemt aan besluitvorming. In het verleden heb ik ook al minder goede ervaringen gehad met bijvoorbeeld concurrent Dell. Ik heb de Studioi XPS16 van die club gehad, waarvan het scherm steeds defect raakte doordat de ventilator recht op het scherm blies. Bij voldoende hitte ontwikkeling wijkt de afdichting en komen er vlekken in het scherm.


gelukkig heeft die club wel het juiste pad gekozen en hebben ze de machine netjes teruggenomen en de centjes terugbetaald. Een frustrerend traject, maar met een goede afloop dankzij een organisatie die verantwoordelijkheid neemt. Dat zie ik Zonie nog zo snel niet doen!


Ook voor mij geldt: Geen wraak, maar het voelt wel lekker om zo'n club na deze ervaringen uit de shortlist van je klanten te kunnen houden. En daarbij komen threads als deze mooi van pas om een en ander te staven!

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Met Dell heb ik zeer goede ervaringen. Ik heb er zelfs nog wat draaien: XPS-17. Geen lichtgewicht, maar draait al een tijdje probleemloos. Deze zijn aangeschaft omdat er drie HDD's in kunnen waarvan twee gewoon in de laptop en één met een caddy in de drive-bay.


Met Dell-support heb ik goede ervaring. Soms zijn ze wel wat bureaucratisch, maar het komt altijd weer goed. Opvallend is weer het verschil van instelling van de medewerkers. Bij zonie "service" is alles er op gericht om je zo snel mogelijk af te poeieren. Bij Dell is er veel aan gelegen om je te helpen en service te verlenen.


We gaan overigens bij de kandidaten die op de shortlist staan voor levering van laptops mistery shopping doen. We hebben inmiddels van die kandidaten wat laptops aangeschaft en gaan nu hun service-organisatie testen. De test wordt uitgevoerd door helpdesk medewerkers van de eigen organisatie. Die weten prima welke problemen zij door de gebruikers voorgeschoteld krijgen en leggen wat aardige cases voor aan de serviceorganisatie van de aangeschafte laptops.


Zonie hoeft zich geen zorgen te maken. Zij staan immers niet op de shortlist en beschikken niet over een organisatie die service levert.


Groet

profile.country.nl_NL.title
Technative
Bezoeker

Met Dell support heb ik wisselende ervaring. In een ver verleden heb ik eens een Latitude gehad waarvan de accu een half jaar na afloop van de garantie periode defect raakte. De helpdesk medewerker gaf uit zichzelf aan dat hij het even met zijn supervisor wilde bespreken en ik kreeg in datzelfde gesprek te horen dat ze de accu zonder problemen gingen vervangen. Daarbij stuurden ze zelfs nog twee maal een koerier (een maal om de nieuwe accu te brengen en een dag later nogmaals om de defecte accu op te halen zodat ik gewoon door zou kunnen werken). Dat is nog eens service!


Helaas ging met de Studio XPS16 wat minder makkelijk. Het heeft aardig wat moeite gekost om de zaak geregeld te krijgen, maar uiteindelijk hebben ze het toch netjes opgelost door de machine terug te nemen en de centjes terug te betalen. En in de tussentijd is het scherm ook maar liefst 5 maal vervangen!


Het is maar net afhankelijk van de persoon die je aan de lijn krijgt en bij Dell is dat heel wisselend. De ene persoon is kundig en beschikt over voldoende empathisch vermogen, de ander zou zonder problemen bij Zonie kunnen werken ;-p. Nou is er nog een belangrijk verschil: de Latitude is een business machine, terwijl de Studio XPS16 een thuisgebruiker machine is. Dan kom je in een heel ander support-wereldje terecht.


Zonie maakt dat onderscheid niet... Maar ach, waar maak ik me nog druk om. Ik ben er vanaf en heb het ware gezicht achter de glimmende Zonie facade gezien. Een ervaring die ik helaas door schade en schande wijzer ben geworden.

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Ik kan niets anders dan jullie verhaal onderschrijven. Bij mij gaat alles eruit. Geen nieuwe sony xperia Z voor mij, ik kies wel voor de nieuwe Samsung S4. Mijn Sony camera is ook aan vervanging toe want die was nou ook niet echt top, nog even denken wat dat gaat worden maar zeker geen zonie. En dan ben ik van alle zonie troep af, en komt er ook nooit meer iets in huis, zal ik mijn verhaal zeker ter sprake brengen onder mijn familie en kennissen.


Iemand nog een goed idee voor een 128/256 gb SSD ??

profile.country.nl_NL.title
Technative
Bezoeker

De Plextor M5Pro is bijzonder snel en stabiel. Bovendien is deze zeer plat (7mm in plaats van de standaard 9mm) en de prijs is ook niet verkeerd. Absolute aanrader!


Qua software is 'ie wel wat minder dan de Vertex en de Samsung 830. Met name de Samsung is wat dat betreft de absolute winnaar: Er wordt een complete suite bijgeleverd (SSD Magician) die alle mogelijke functionaliteit biedt: firmware update, benchmark, Windows optimalisatie, enz.


Maar misschien heeft heonder nog wel een schijfje in de aanbieding? Die heeft er aardig wat door z'n handen laten gaan met die Vaio geloof ik... :smileyevil:

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

die heeft hij allemaal al in gebruik. :smileylaugh:. Maar bedankt voor de info, hier kan ik wel wat mee, dan denk ik toch dat ik voor de samsung ga.