annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony VGN FZ21e; jammer van de dienstverlening

profile.country.nl_NL.title
HansdeK
Bezoeker

Sony VGN FZ21e; jammer van de dienstverlening

In 2008 heb ik een Sony Vaio VGN FZ21e gekocht. Na 2 jaar deed het beeldscherm het niet meer. De verkoper van de grote winkelketen waar ik de Sony toen gekocht heb, vertelde mij dat de hard schijf gecrasht was en dat ik er een andere schijf in moest zetten.

Omdat ik van toenmailige werkgever een andere computer kreeg, heb ik besloten om de Sony tijdelijke aan de kant te leggen met het idee: een harde schijf vervangen, dat komt nog wel een keer.

Toen ik deze maand de Sony weer wilde upgraden door er een nieuwe harde schijf in te zetten, bleek dat die beslissing in 2010 niet zo handig was. Vol verwachting startte ik de Sony met de nieuwe harde schijf op, had een complete installatie van Windows klaar liggen, maar bleef het beelscherm zwart.

Ik ben toen op internet gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik kwam toen op een forum terecht waarin stond dat bij dit type Vaio er veel problemen waren met de grafische kaart en dat Sony dit gratis repareerde.

Voorts contact opgenomen met Sony Support. Deze bevestigde dat er veel problemen waren met de grafische kaart bij dit type Vaio. Echter, omdat de computer ouder is dan 4 jaar, is de reparatie niet meer gratis en zijn de reparatiekosten zo hoog dat te overwegen is om een nieuwe en moderne computer te kopen.

Hoewel op de oude harde schijf te zien is dat de computer sinds 2010 niet meer is gebruikt, is de reparatie niet gratis. Een nieuw moederbord waarop de grafische kaart is geintegreerd, is ook niet gratis verkrijgbaar.

Hoewel het mijn fout is dat ik toen niet alert gereageerd heb, blijft het erg jammer. Naar mijn klanten toe blijf ik, bij normaal gebruik, de service verlenen als de kwaliteit van de geleverde producten/diensten slecht is.

Heeft iemand een adres waar ik de Sony alsnog kan laten repareren voor een aantrekkelijk bedrag? Andere tips zijn ook welkom.

Tags (3)
0 ANTWOORDEN 0