annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Koeler blaast continu hoge toeren VPCF11S1E/B

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
SonyFullHDi7
Bezoeker

Koeler blaast continu hoge toeren VPCF11S1E/B

Goeiedag allemaal,

Ik heb een Sony Vaio laptop overgekocht, wel te weten met typenummer: VPCF11S1E/B.

Laptop voldoet aan alle eisen & de keus is vooral op deze gevallen vanwege de Full-HD scherm en geen 15,6Inch scherm.

Nu heb ik het volgende issue met de laptop namelijk:

De FAN blijft continu draaien op hoge toeren. De laptop wordt heel snel heet en blijft heet.. Ook bij geen intensief gebruik (dus echt alles word of kladblok openen en notities daarin maken).

Dit doet de laptop zowel op accu als op netstroom.

Aanpassingen op de laptop:

Upgrade naar 8GB geheugen

SSD ingebouwd

Mogelijke oplossingen:

Win 7 opnieuw geinstalleerd

Laptop geprobeerd op te schonen voor zover mogelijk

Instellingen (wat dieper als de standaard Energie-instellingen) geprobeert in te stellen.

Iemand een idee/oplossing?

Laptop is voorzien van de nieuwste drivers & bios.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
miderui31
Bezoeker

Moest de gehele achterkant eraf sleutelen wat niet mee viel.

Fan was idd verstoft. Ook de lucht inlaat / warmte wisselaar verstoft.

Alles met een tanden raagertje gekuist en door geblazen / uitgezogen.

Achterkant er weer op en draaien met de winkel.

Laptop werkt weer normaal, zelf zwaar belast gaat de fan niet in de hoge toeren stand.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
zonyzony
Nieuw

Het filter bij je fan is verstopt. Er wordt daarom geen lucht langs je cpu geblazen. De hoge temperatuur van je cpu wordt opgemerkt door je systeem. Je systeem laat dus je fan op volle toeren blazen.

Oplossing: Klepje bij je fan openmaken en filter schoonmaken.

Bij mijn simpele asus is op de plek van de ventilator een klepje dat met een paar schroefjes vast zit.

profile.country.nl_NL.title
miderui31
Bezoeker

Goedenmorgen,

Heeft het schoonmaken het gewenste resultaat gehad?

Mijn laptop heeft het zelfde problem, zodra ik hem aan zet (na 1 minuut) begint hij te loeien.

Dank

MB de Ruijter

profile.country.nl_NL.title
miderui31
Bezoeker

Moest de gehele achterkant eraf sleutelen wat niet mee viel.

Fan was idd verstoft. Ook de lucht inlaat / warmte wisselaar verstoft.

Alles met een tanden raagertje gekuist en door geblazen / uitgezogen.

Achterkant er weer op en draaien met de winkel.

Laptop werkt weer normaal, zelf zwaar belast gaat de fan niet in de hoge toeren stand.

profile.country.nl_NL.title
mkhelif
Nieuw

IK denk van niet dat je na het löss demonteren van tot de koeler dat de koeler wordt steel.

dat heb ik gedaan omdat ik techneut ben met liefde helemaal schoon gemaakt met het koeler blijft blazen.

graag een reel reactie.

ik denk aan fout productie waar de techneuten van Sony kunnen niet beantwoorden punt.

profile.country.nl_BE.title
BennyVDH
Bezoeker

Volledig akkoord met mkhelif. Heb nu een kleine 2 jaar mijn VAIO laptop VPCF11S1E en ik vrees dat dit de laatste VAIO zal zijn die ik gekocht heb.

Het probleem met de fan (geluid & warmte) heb ik reeds van de aankoop.Bij meting van mijn pcu kom ik soms uit op 95°c !!

Zo een jaar geleden is deze laptop volledig gecracsht. Mijn moederbord was volledig doorgesmoord door de hitte dat werd geproduceert.

Niets anders dan lof over de naverkoop van Sony VAIO, in 5 dagen had ik mijn laptop terug,gratis afgehaald en thuis gebracht. Zonder enige kost. Maar na de herstelling was het probleem nog steeds aanwezig......

Bij het zoeken voor het oplossen van dit probleem,heb  ik regelmatig de zelfde problemen terug gevonden bij andere gebruikers. Naar het schijnt is bij sommige modellen van VAIO het probleem gekend. Die modellen zouden door Sony terug gevraagd geweest zijn, om dit euvel te verhelpen? Maar over het model dat ik heb is er geen sprake van.

Graag zou ik toch eens een degelijk antwoord willen hebben van Sony VAIO, of iemand anders hoe dit in godsnaam mogelijk is. En nee het heeft niets te maken met ophoping van stof.

Dank bij voorbaat.