annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe zet ik Vaio touchscreen aan in Windows 10?

OPGELOST

Hoe zet ik Vaio touchscreen aan in Windows 10?

Ik heb een Vaio VPLC22Z1E. In Windows 7 zette ik mijn touchscreen aan en uit door het vinkje in de tab van pen and touch bij "use your finger as a input device" aan en uit te zetten.

Nu stond het touchscherm uit bij het updaten naar Windows 10. Maar nu kan ik op geen enkele manier meer het touchscherm aanzetten. De checkbox is gewoon verdwenen in Windows 10 !

Ik heb overal gezocht en ook geprobeerd om de touch drivers te ont-installeren (om ze later weer te installeren) maar dat is niet toegestaan.

Het zal toch niet zo zijn dat ik eerst moet downgraden naar windows 7 en dan touch aanzetten en dan weer upgraden?

 

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

Het is niet de compatibiliteit van Windows 10. Die is goed.

Ik heb inmiddels een downgrade gedaan naar WIndows 7, touch weer aangevinkt bij pen and touch: "use you finger as an input device" touch weer aan. Vervolgens weer de upgrade naar windows 10 gedaan.

Wat omslachtig maar het werkt wel.

In device manager kan ik bij "NextWindows Voltron Touch Screen" het touchscherm aan en uit zetten, of eigenlijk de driver enable of disable.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Check eerst of jouw VAIO compatibel is met Windows 10. Op de ondersteuningssite staat een check die je kunt uitvoeren voor jouw typenummer. 

Kan goed zijn dat er elementen zijn die niet correct werken onder Windows 10, omdat VAIO's een speciale versie van Windows hebben voor unieke functies. 

Het is niet de compatibiliteit van Windows 10. Die is goed.

Ik heb inmiddels een downgrade gedaan naar WIndows 7, touch weer aangevinkt bij pen and touch: "use you finger as an input device" touch weer aan. Vervolgens weer de upgrade naar windows 10 gedaan.

Wat omslachtig maar het werkt wel.

In device manager kan ik bij "NextWindows Voltron Touch Screen" het touchscherm aan en uit zetten, of eigenlijk de driver enable of disable.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Weird. 


Wel blij dat het opgelost is. Goede tip voor anderen die hier tegenaan lopen.