annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hard disk gecrasht. Herinstalleren onmogelijk met recovery disk

profile.country.nl_BE.title
robbedoes37
Bezoeker

Hard disk gecrasht. Herinstalleren onmogelijk met recovery disk

Na 2.5 jaar gebruik heeft mijn harddisk het plots begeven. Omdat ik over de nodige recovery disks beschik dacht ik mijn systeem na vervanging van de disk snel te kunnen herinstalleren. Maar windows herinstalleren lukt niet omdat de hardware niet wordt ondersteund! Omdat ik niet over een legale windows7 Home Premium x64 beschik anders dan die op de recovery disks, heb ik er een Windows7 ultimate opgezet.  Het systeem draait wel, maar het lukt me niet om de grafische kaart te ondersteunen. De driver van de recovery disk weigert te installeren omdat windows een certificaat vraagt dat blijkbaar niet aanwezig is, en als ik op de site van de fabricant ga zoeken, weigeren de drivers te laden omdat het om een Sony-aangepaste grafische kaart schijnt te gaan en moet ik de drivers daar vragen. De geupdate drivers van de ondersteuningssite werken ook niet. Dus even contact opgenomen met de Sony-support, en daar krijg ik het antwoord dat ik de laptop ter reparatie kan insturen voor een startbedrag van rond de 75€ + wat er verder bijkomt. Omdat dit zuiver een software/driverprobleem is en de harde schijf reeds vervangen is, vindt ik dit een beetje veel, om het woord onredelijk niet te gebruiken. Heeft er iemand een oplossing? Oh ja, ook de originele Sony-batterij wordt niet meer als zodanig herkend als ik de batterij-ondersteuning installeer. Aan de rest van de soft-drivers-tools heb ik me nog niet durven wagen.

Ik heb een VPCEB2S1E met een Radeon Mobility HD5650 ATI grafische kaart.

Message was edited by: robbedoes37

0 ANTWOORDEN 0