annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Color Mode Control Center verdwenen

StephanR86
Ontdekker

Color Mode Control Center verdwenen

Hallo,

 

Vandaag is mijn Vaio SVE14A3V1E uitgevallen (rede niet duidelijk). Na het opstarten was er niks aan de hand, alleen de color mode bleek uitgeschakeld, waardoor het scherm de standaard 'harde' blauwe kleur had. Nu wilde ik via het control center de color mode aanzetten, maar deze optie is verdwenen uit de lijst. Verder ontbreekt er niks.

Ik heb recentelijk alle drivers en Sony Vaio apps geupdate. 

Enig idee waarom dit zo maar kan gebeuren en, belangrijker, hoe ik deze color mode weer terug kan krijgen?

 

Vriendelijke groet Stephan

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Colour mode is het enige wat verdwenen is als optie? 

 

Lijkt erop dat de videokaart niet lekker werkt. Misschien opstarten in safe modus? 

StephanR86
Ontdekker

Hoi,

 

Dank voor je suggestie. Ik heb m'n laptop in de safe modus opgestart, virus/maleware sccan gedaan, probleemoplossing gedraaid, nogmaals drivers geupdate, maar ik krijg de color mode niet terug. 

 

Als laatste ik de de originele harde schrijf terug geplaats en deze terug gezet naar de fabrieksinstelling. Zelfs in dit geval staat color mode (als enige) niet in de opties van het control center. Kan er iets hardware matigs aan de hand zijn (beschadig aansluiting scherm)??

 

Groet Stephan

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je hebt dus je harde schijf vervangen. Sindsdien heb je het probleem dus ook? Of gebruik je misschien Windows 10? 

Hoe heb je het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd? 

VAIO heeft namelijk speciale software voor Windows. Als je niet de recovery USB/DVD hebt gemaakt en gebruikt, dan krijg je die features niet werkend meer. 

StephanR86
Ontdekker

Ik heb een nieuwe SSd schijf geplaats en mijn oude harde schijf hierop overgezet. Geen enkel probleem gehad. Maak gebruik van Windows 8.1. Nadat het probleem zich heeft voorgedaan hem ik mn originele schijf teruggeplaatst, waar deze optie ook ineens verdwenen was. Ik heb toen met de originele oude harde schijf (die verder leeg was) een fabrieksherstel gedaan met de herstel partitie. Ook toen bleek de color mode (als enige) niet beschikbaar.