annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met onze videograaf

profile.country.GB.title
scully99
Lid
Lid
1.096  Weergaven

Wist je dat Sony Europe een eigen filmmaker in huis heeft? Maak kennis met Torrin Holland. Hij maakt video's en graphics voor de websites, online community en sociale media van Sony.


Torrin HollandTorrin Holland


Hallo Torrin. Fijn dat je wilt uitleggen wat je zoal doet! Ten eerste: hoe ben je videograaf geworden?


Het leek me prachtig om visuele verhalen te maken — emotie te laten zien met bewegende beelden. Ik heb dan ook TV & Video Production gestudeerd aan de universiteit. Daarna heb ik 18 maanden als freelancer gewerkt voor bedrijven zoals de BBC en Holiday & Cruise TV. Hoe kwam ik bij Sony terecht? Nou, ik ben echt een tech freak, dus dat trok me erg aan!


Wat is het leukste aan je werk?


Ik mag met de nieuwste gadgets spelen! Ik film ook awardceremonies en beurzen en heb in Europa en Japan gereisd. Iedere dag is net iets anders. Het klinkt als een cliché, maar ik werk ook graag met de mensen met wie ik werk — verschillende persoonlijkheden die elkaar scherp houden.


Wat zijn je speciale vaardigheden als filmmaker?


Een van mijn talenten is dat ik een video in mijn hoofd kan zien, hoe ik de opname wil en hoe ik het geheel ga bewerken. Ik neem snel informatie op en kijk graag naar de typen video's die ik maak. Zo leer ik het publiek kennen en leer ik wat werkt.


Ik bewerk graag dramatische stukken! Ik begin vaak met een krankzinnig, buitenissig idee en werk dan achterstevoren. Ik probeer iets te laten gebeuren, ook al lijkt dat reuzemoeilijk.


Ik ben ook goed in wat ik doe omdat ik het syndroom van Asperger heb. Iedere persoon met AS is anders, maar vroeger had ik er moeite mee. Asperger hindert je op het sociale vlak, zodat ik het moeilijk vond om met mensen te praten. Maar er zijn ook veel voordelen! Ik doe mijn werk met passie en geloof in mijn projecten. Ik voel me extra gedreven en stop er ook extra tijd en moeite in om ze beter te maken.


Bij Sony ben ik omringd door dingen waar mijn echte passie in ligt. Ik praat graag met mensen over ideeën en bouw aan relaties voor een beter creatief proces. Daardoor heb ik sommige problemen op het sociale vlak [die met AS gepaard gaan] overwonnen. Bij Sony oordelen ze me niet om mijn Asperger. Ze behandelen me net als ieder ander.


Heb je nog tips voor beginnende filmmakers?


Solliciteer na je studie overal op. Leg contacten. Kijk verder naar de wereld dan alleen tv en film, want de online wereld breidt zich uit en is een goede bron voor projecten. Veel grote bedrijven willen een bepaald publiek aanspreken, wat erg interessant kan zijn voor een filmmaker. Sluit dat dus niet uit! Zet dat vooroordeel over multinationals uit je hoofd — ze bekommeren zich wel degelijk om het product en de consument. En ze zijn ook op zoek naar creativiteit.

 

Wat zijn je favoriete producten van Sony?


Ik heb veel producten van Sony! Ik heb er denk ik alleen al in mijn woonkamer een stuk of 17! De MDR-1000X-hoofdtelefoon heeft me echt een fan van draadloos gemaakt. De kwaliteit is altijd goed. De verbluffende ruisonderdrukking betekent dat je echt alleen bent met je muziek. Ik ben ook weg van de tv's van Sony, van vroeger en nu, en een enorme liefhebber van PlayStation. Als je me een paar jaar geleden had gezegd dat ik ooit bij Sony zou werken, had ik je niet geloofd!


Op welke video's ben je echt trots?

 

 

We filmden dit aan boord van een Concorde en ik was wat nerveus of het wel zou werken. Toen begon ik het in elkaar te zetten en er kwam een geweldige bewerking uit. Alles viel op zijn plek! De CEO van Sony, Kaz Hirai, heeft het over het concept van 'kando': een product maken dat zo goed is dat je er een emotionele reactie mee oproept. Daar gaat het in deze video om.

 
Ik ben ook trots op mijn 'First Look'-serie. Ze zien er misschien niet uit als de meest technische video's, maar hoeveel interactie met kijkers erdoor ontstaat, is echt krankzinnig! Daaraan weet ik dat ik een succesvolle video heb gemaakt — als er veel over gesproken wordt.

 

1 Opmerking