annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tussenringen APS-C vs Full Frame

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Tussenringen APS-C vs Full Frame

Is er verschil in tussenringen die vermelden: "specifiek voor APS-C" en die, die vermelden "specifiek voor Full Frame"? Als voorbeeld...Caruba vs Kenko.
Ik dacht dat het hier enkel om de vatting gaat en die is bij beide toch hetzelfde?

Als er wèl verschil is, waar zit 'm dat dan verschil in (afgezien van evt verschil in lengte)?  Diameter of...?

 

Lex

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Anne_Sony
Ontdekker

Goedemorgen Lex,

Bedankt voor je bericht. Ik zal dit voor de zekerheid even intern doorzetten.

 

Groetjes,

Anne

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Goeie vraag @gerbrandy6 !

Ik heb geen ervaring met Caruba en Kenko, maar bij de Sony adapters is er wel degelijk een verschil tussen aps-c en fullframe versies. Beide passen fysiek op dezelfde E-mount maar bij de aps-c versie valt het beeld niet vullend op de sensor. Ik kan me voorstellen dat dit bij deze adapters ook zo zou kunnen zijn.

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Beste Antonette,

Dank voor je antwoord. Ik vraag mij af welke adapters jij bedoelt van Sony. Ik ken er er maar 1 en dat is die van A-mount lenzen naar E- mount. Beide Full Frame. NVT dus. Zie ook andere bericht van Sony. Vraag wordt doorgezet.

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Alvast dank Anne. Ik kijk uit naar je antwoord. Hopelijk binnen de retour termijn van de Dörr tussentingen die ik net heb gekocht😁. Voogens de fotozaak zou het echt niets uit mogen maken bij tussenringen.

Gr. Lex

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@gerbrandy6 

 

Naast de La-Ea 3t/m5 bestond er ook al een versie 1 en 2 en die zijn alleen voor aps-c. Dus bij adapters kan het een verschil maken. Bij tussenringen lijkt het me onlogischer inderdaad.

 

profile.country.NL.title
harmnld