annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony FE 200-600mm geschikt voor de A7 II?

profile.country.NL.title
josjvg
Ontdekker

Sony FE 200-600mm geschikt voor de A7 II?

 
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
josjvg
Ontdekker

Beste mensen,

ik begrijp wel dat deze nieuwe lens qua fitting past, maar de vraag is of de A7 II in praktijk goed genoeg is om met deze lens te gaan fotograferen. 

Hoor graag jullie mening. 

Thx

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zou naar mijn bescheiden mening prima moeten werken. Tja op A9 zal die wat sneller zijn qua AF, maar waar twijfel je over ? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
josjvg
Ontdekker

Inderaad AF zal niet zo snel zijn, maar kan ik mee leven.

Grootste probleem wat ik zie, is de hoeveelheid licht (heb geen ervaring met telefotografie).

Vraag me af of bij bewolkte dagopnames er toch al snel gewerkt moet worden met hogere ISO waardes en in hoeverre in dat geval dat zal leiden tot korrelige beelden.

Als dat meevalt, ben ik super tevreden.

Anders moet ik volgens mij upgraden naar een A7II R of de A7III (weet even niet wat de beste optie zou zijn?) en dan wordt het allemaal wel erg duur.

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@josjvg 

 

Op welke stand fotografeer je met de A7ii?

In principe verandert er niet veel als je met een andere (huidige) lens in je bezit op een bewolkte dag met bijv F5.6, F8, F11 (diafragma) etc fotografeert.

Diafragma in combinatie met sluitertijd en ISO blijft onder dezelfde omstandigheden (vrijwel) gelijk onafhankelijk van de lens. Probeer het maar eens.

Mogelijk dat de lengte en gewicht van de 200-600 wat invloed kunnen hebben, maar dat verandert ook veel niet met een andere camera van de A7 serie. 

 

Grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
josjvg
Ontdekker

Dag Sigi,

dank voor je heldere verhaal.

Ik heb je voorstellen uitgeprobeerd en inderdaad, overdag geen enkel probleem.

Dus dat gaat goed.

 

Blijf ik nog met één vraag zitten.

Ga ik bij schemer-situaties  "winst" halen met een A7R II?

Door de betere ISO waardes van deze sensor zouden aanzienlijk betere resultaten bereikt worden ten opzichte van de A7II, of worden die weer teniet gedaan door de 42megapixels? 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@josjvg 

 

De A7Rii heeft een veel hogere resolutie dan de A7ii, en dit speelt met name een rol in contrast eigenschappen. Tevens heeft de R geen Low-pass filter en ook dat heeft een positieve invloed op de resolutie.

 

 

Je zou overigens ook nog kunnen denken aan de A7iii. Meer modern, beter menu, snellere AF en groter AF bereik o.a.

Ook die heeft geen LP filter (dacht ik) en is een huidig topmodel voor vrijwel dezelfde prijs als de R2. Staar je niet alleen blind op het aantal MP's. Bij de A7ii/iii zitten er 24 MP op de sensor en bij de R2 42 MP. Dat betekent dat bij de A7ii/iii de de lichtgevoelige cellen per stuk flink groter zijn dan bij de R. 

Een leuk blog artikel hierover;

https://www.cameraland.nl/blog/wat-zijn-megapixels#

 

De A7ii is gewoon een goede camera die de 200-600 ook heel goed aankan.

 

Nog even een edit hoe mijn keuze van A7ii naar R2 tot stand gekomen is;

 

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/van-a7ii-naar-a7rii-terwijl-er-nieuwere-modellen-zij...

 

Het kan dus ook met momentum, budget etc. etc. te maken hebben, het zijn in principe allemaal heel goede camera's!

Succes met de keuzestress 😁

 

grt, Sigi

 

 
 
 
mijn foto's op; 500px en