annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony alfa 7 iii

profile.country.BE.title
Flupoo1
Ontdekker

Sony alfa 7 iii

Hoikes

 

Onlangs ook overgeschakeld van canon naar de  Sony A7 III ...

Gevolg : ik zit nu met verschillende goeie canon / sigma lenzen. Deze zou ik voorlopig willen gebruiken op mijn nieuw toestel .

Nu gelezen dat er daarvoor adapters  bestaan ( vb SIGMA MC-11 MOUNT CONVERTER CANON EF-E) voor Sony toestellen 

erover gelezen en zowel goede als slechte revieuws ...

Iemand ervaring met deze adapters ??

 

Thx

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Flupoo1
Ontdekker

 
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb een converter om Sony A-mount op een A7 te zetten. Werkt gewoon.

Soms lees/hoor je dat bepaalde functionaliteit trager werkt of niet volledig, maar in het algemeen is het goed bruikbaar.

Zelf heb ik geen ervaring met de Canon-mount, maar een professional die ik ken, deed het er ook mee en hem nooit gehoord of minpunten.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dat werkt prima, maar zal per camera en objectief combinatie verschillen. Andere factor welke firmware versies draait er op de camera, converter, objectief.

 

Wat verwacht je nu extra te horen/lezen wat je niet terug hebt gezien in de reeds gelezen ervaringen? Op YouTube vind je tevens nodige filmpjes met ervaringen. 

 

Twijfel je of de beoogde combinatie werkt zoals jij voor ogen hebt. Huur/leen de combinatie eens en test het zelf. Dit werkt voor mij persoonlijke beter dan afgaan op andermans ervaringen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

We komen bij de demo's veel mensen tegen die werken met adapters. Wat we regelmatig zien is dat mensen in eerste instantie met de adapters aan de gang gaan (en vooral met de sigma die je noemt). Vaak worden de "dagelijkse" lenzen toch binnen een half jaar wel vervangen door FE lenzen, eigenlijk vooral vanwege het feit dat het allemaal wat groter en onhandiger is met de adapter. Het is inderdaad per lens even testen wat het wel en niet doet met de adapter. Het is heel persoonlijk wat je nog acceptabel vindt aan AF snelheid bijvoorbeeld. De speciale lenzen die je weinig gebruikt (macro, fish-eye, tilt-shift) zou ik zeker met adapter gaan gebruiken.

 

Succes!

Groet,

Antonette