annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Mening gevraagd: Welke Sony lens (50mm of minder) biedt de beste "value for money ?"

OPGELOST
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Mening gevraagd: Welke Sony lens (50mm of minder) biedt de beste "value for money ?"

Voor gebruik met een A7M3.

4 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
jostakesphotos
Ontdekker

Ik gebruik, tot volle tevredenheid, de Sony 50mm 1.8. Daarnaast gebruik ik de Samyang 24mm 2.8. Vooral deze laatste is lekker klein en iicht. Beide objectieven doen het goed op de A7 en de A7R mark2. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
gewoonAd
Lid

Ik gebruik op 7M3 een 50 mm AF  1.4 van Samyang.  Ik ben zeer tevreden over de resultaten, zelfs zodanig dat ik ook  onlangs een samyang AF 14mm f 2.8 heb aangeschaft. Daarmee heb ik nog  maar weinig plaatjes gemaakt, eerste indruk is toch ook geweldig.

Ik zag ook  geweldige resultaten met de objectieven van Zeiss maar het prijsverschil  zag ik niet terug  in mijn foto's met Samyang.  Foto's in het geheel niet bewerkt (alleen verkleind)voorbeeld 1 Samyang 14mmvoorbeeld 1 Samyang 14mmvoorbeeld 2 samyang 14mmvoorbeeld 2 samyang 14mm

gewoonad

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Hartelijk bedankt, ik ben er nog niet uit. Misschien blijf ik wel gewoon de kitlens 28-70 gebruiken, die valt eigenlijk best mee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
jostakesphotos
Ontdekker

Ondanks de vele kritiek op de kitlens gebruik ik hem ook nog steeds. Hij tekent een beetje zacht, makkelijk te corrigeren tijdens het bewerken, maar ik vind hem bijvoorbeeld prachtig voor portretten.

 

https://jostakesphotos.blogspot.com

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Vuurtje75-2 

 

Zelf ben ik erg tevreden en nog steeds gelukkig met de SonyZeiss 55/1.8.

Superscherp en nu ook vaak goede exemplaren te vinden in de 2e hands secties van verschillende camerazaken.

 

Verder ben ik ook zeer tevreden over de Samyang 35/2.8, een dotje van een lens en zeker voor een "best buy" prijsje.

 

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
jostakesphotos
Ontdekker

Ik gebruik, tot volle tevredenheid, de Sony 50mm 1.8. Daarnaast gebruik ik de Samyang 24mm 2.8. Vooral deze laatste is lekker klein en iicht. Beide objectieven doen het goed op de A7 en de A7R mark2. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ik zou zeggen ga na winkel en test aantal objectieven. Neem eigen camera mee, zodat je thuis op je gemak de resultaten kunt bekijken. Beste keuze maakt men op basis van eigen ervaringen. 

 

Zelf heb ik aantal jaar terug de Sony 55mm verkocht. Ben met fan van de Zeiss Loxia 50mm f/2. De rendering vind ik persoonlijk prettiger dan de Sony 55. Voor sommige nadeel dat het hier gaat om MF objectief. Dit wat ik persoonlijk weer erg leuk vind werken. 

 

De Sigma Art enige tijd geleden paar dagen mogen testen en dat is ook objectief die de moeite waard is om te bekijken. Nadeel is wel vrij fors. Maar zoals de meeste Art objectieven erg goed 😉

 

Er zijn aardig wat 50mm objectieven beschikbaar voor e-mount systeem. Zoals bijvoorbeeld 

  • SLR Magic 50mm f/0.95 Hyperprime
  • Mitakon Speedmaster 50mm f/0.95
  • Sony 50mm f/1.4 ZA Planar T*
  • Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art
  • Sony 50mm f/1.8
  • Samyang 50mm f/1.4 AS UMC
  • Sony 50mm f/2.8 Macro
  • Zeiss Loxia 50mm f/2
  • Sony 55mm Sonnar T* f/1.8
  • Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art Sony E-Mount objectief
------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
gewoonAd
Lid

Ik gebruik op 7M3 een 50 mm AF  1.4 van Samyang.  Ik ben zeer tevreden over de resultaten, zelfs zodanig dat ik ook  onlangs een samyang AF 14mm f 2.8 heb aangeschaft. Daarmee heb ik nog  maar weinig plaatjes gemaakt, eerste indruk is toch ook geweldig.

Ik zag ook  geweldige resultaten met de objectieven van Zeiss maar het prijsverschil  zag ik niet terug  in mijn foto's met Samyang.  Foto's in het geheel niet bewerkt (alleen verkleind)voorbeeld 1 Samyang 14mmvoorbeeld 1 Samyang 14mmvoorbeeld 2 samyang 14mmvoorbeeld 2 samyang 14mm

gewoonad
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Hartelijk bedankt, ik ben er nog niet uit. Misschien blijf ik wel gewoon de kitlens 28-70 gebruiken, die valt eigenlijk best mee.

profile.country.NL.title
jostakesphotos
Ontdekker

Ondanks de vele kritiek op de kitlens gebruik ik hem ook nog steeds. Hij tekent een beetje zacht, makkelijk te corrigeren tijdens het bewerken, maar ik vind hem bijvoorbeeld prachtig voor portretten.

 

https://jostakesphotos.blogspot.com