annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Heb wat lekkers mogen testen...wat willen jullie?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb wat lekkers mogen testen...wat willen jullie?

Ik heb onlangs wat lekkers mogen testen, de nieuwe Zeiss 50mm F1.4 een beetje langer, en ook de nieuwe Sony GM 70-200 F2.8.

 

Ik laat aan jullie de keuze wat jullie eerst willen zien:

 

1) Voor de Zeiss 50mm F1.4 heb ik een vergelijking gemaakt met de Zeiss 55 F1.8 en de Zeiss 50mm F1.4 voor A-mount. Druipt hier iemand met de staart tussen de benen af? Of zijn ze erg aan elkaar gewaagd? Broedermoord of broederliefde? :laughing:

 

2) De 70-200 F2.8 heb ik helaas maar 1 dag gehad, maar meteen mee naar een van de mooiste dierenparken van Europa meegenomen. Het weer was belabberd, maar goed genoeg om de lens te leren kennen. Deze lens heb ik vergeleken met de Minolta 70-200 F2.8 voor A-mount, welke een identieke lens is aan de Sony 70-200 F2.8. Een Minolta-topper op retour? Of kan deze nog een vuist maken tegen dat modern geweld? :nauseated_face:

 

Vanaf dit weekend heb ik wellicht wat meer tijd...wat zouden jullie graag eerst zien verschijnen onder de vorm van een hands-on reviewtje? :nauseated_face:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

....zit al 10 minuten te staren naar wat ik in wil gaan typen......

heb er allebei oren naar.... zeker ik; ik verdiep me nog steeds, en wil zoiezo een aantal lenzen waar dit bereik ook tussen zit hahaha :grin: 

 

sorry :grin: 

 

groetjes Onno

profile.country.NL.title
lookdeeper
Lid

Graag (eerst) optie 2; zeer benieuwd! Alvast dank.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

50 mm of course!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb ondertussen beide lenzen afzonderlijk toegevoegd in de lensdatabase (ondertussen kleine oproep om foto's te delen als je een van de ondertussen 20-tal lenzen hebt die in de database staan!).

 

De crops voor beide "verhalen" heb ik al gemaakt: FE55 1.8 versus FE50 1.4 versus ZA50 F1.4...

alsook de crops voor de 70-200: Minolta/Sony 70-200 2.8 versus FE70-200 2.8 versus FE70-200 4

 

Het is voorlopig 1-1 wat betreft voorkeur...wie geeft de doorslag? @Tjardi misschien? :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

weinig doorslag..... 😉 

 

 

 

ik heb idd gelezen over de matige opkomst hier...jammer.

 

ben toch heel benieuwd naar beide resultaten haha :grin: 

heb je verder nog wat test-materiaal ? 

 

gr, Onno

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Haha ja, gezien de weinige interesse heb ik het idee de kast op geborgen...het is toch wel demotiverend om veel tijd te steken in het maken van content voor de community, als de respons zo laag is. In dat geval heb ik ook wel wat beters te doen. Het blijft allemaal op vrijwillige basis, inclusief de lensdatabase waar ik zoveel tijd in steek. Ik heb veel geduld en veel energie die ik er wil in steken, maar er zijn grenzen.

 

Heb ondertussen niets nieuw kunnen testen van Sony, behalve kortstondig de macro 50mm F2.8. Op een beurs heb ik de Samyang 14mm en 50mm hééééééééééél kort kunnen testen, niet genoeg om veel zinnigs te zeggen. Maar zoals altijd: prijs/kwaliteit zit Samyang aan de top.

Daarnaast heb ik wel een Sigma 30mm F1.4 voor E-mount kunnen lenen van Sigma Benelux...maar daar heb je wellicht weinig aan als A-mount gebruiker :wink: Zéér verrassend lensje, wordt een ideale partner voor de A6500!

 

Hoewel ik misschien er geen artikel meer over schrijf, kan ik de resultaten (het zijn toch al foto's die ik genomen heb...) online zetten van de 70-200 en 50 1.4!

 

Wel bedankt om te reageren @Onno_l :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Wel bedankt om te reageren @Onno_l 

 

Haha tuurlijk! 

 

Ik vind het ook jammer dat er niet heel veel leven in zit, en snap uiteraard ook wel dat mensen meer te doen hebben.

Ik persoonlijk kom bijna elke avond even hier om te kijken naar nieuws...

mijn vragen wbt fotografie lopen ook een beetje spaak :grin: hahaha

Ik was van plan in een ander topic ( welke ik gestart was ) nog een vraag te stellen aan jou waarover een paar mensen antwoord hadden gegeven over het `duurdere` lens segment maar ben daar wel over uit denk ik; als ik het hier erover mag hebben :

Ik kon niet kiezen voor mijn keuze op een 70-200 f2.8 of een ultra groothoek...mijn keuze word toch eerst de groothoek aanschaffen dus daar ben ik uit :grin: , jij hebt mij ( vind ik ) overtuigd van het `pareltje` de sigma 8-16 mm....heb veel gelezen op dyxum enz.. eventjes kreeg ik weer ( aangezien ik veel online surf ) een idee over een tokina 11-16 f2.8...dan heb ik dus een groothoek EN een lichtsterke waarmee ik een goede Bokeh krijg.

Na veel gezocht en vergelijkingsmateriaal te hebben gezien, is de sigma echt heel scherp en een hele grote DOF , met name de scherpte vind ik belangrijker dan een eventuele Bokeh..haha keuzes maken pfff,  ook vind ik hem heel mooie effecten creeren die nog net geen fish-eye hebben wat ik weer niet zo mooi vind.

Ik gok zo dat ik hem voor eind dit jaar aanschaf, ik ben benieuwd en tegen de tijd dat ik hem heb, zal ik uiteraard wat fotos plaatsen ! 

 

bedankt @Portmixus  

gr, Onno

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Aaaaaaaaah, dank u wel!

 

Maar je haalt daar iets aan, wat erg gevoelig ligt bij mij: de Tokina 11-16 F2.8!

Het is echt een schitterende lens, een andere vriend van mij heeft die! F2.8 is zeer interessant in low-light, maar niet voor de bokeh, dat haal je niet met een breedhoeklens, tenzij van heel dichtbij. Dus daarvoor moet je het niet doen.

 

Nu doe je mij terug twijfelen, 8-16 is een schitterende lens, maar de 11-16 ook, geef je voorkeur aan breedhoek? of voorkeur aan lichtsterkte (om te kunnen fotograferen in donkerdere omstandigheden, niet voor bokeh).

Ik weet het niet meer :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

hahahaaa, ja sorry....erg he ?? 

 

het is in feite maar 3mm verschil.....de prijs maakt me niet zoveel uit, de 8mm is 80 euro duurder.

dan nog een vervelend ding; was van het weekend in een fotozaak in Harderwijk niet zover van mn huis af, begint die verkoper over een sigma 10-20...de rotzak :grin:  hij is er in f3.5  en een andere versie van 4.5/5.6

Vond ik ook een mooie lens, dyxum gechekt en scoorde ook in de buurt, dat is maar `2mm` hoger dan de 8mm...

Klopt dat overig hoe ik dat zeg @Portmixus dat het qua millimeters scheelt? of werkt dat niet zo?

 

ik hoor graag 😉 

 

thanx alweer !