annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ervaring AFL knop + af/mf schakelaar

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Ervaring AFL knop + af/mf schakelaar

Hi,

Ik ben aan het puzzelen welke lenzen ik ga aanschaffen.
De sony lenzen zelf zijn boven mijn budget. Dan blijven de tamron en sigma over.

Tamron : 17-28, 28-75 en misschien de 70-180.

Sigma 14-24, 24-70 en de misschien de 70-200

De grote verschillen zijn Tamron is lichter dan de Sigma en de Sigma's hebben een AFL knop en een af/mf schakelaar.

Wat is nu precies de toegevoegde waarde van de extra knoppen op de lens bij Sigma?

Daarbij heb ik ook nog filterset over gehouden uit mijn Nikon tijd. Deze past niet op de Sigma 14-24.

Iemand ervaring met een filterset voor de 14-24?

Ik fotografeer voornamelijk avondfotografie, cityscape landschap en straatfotografie

 

Gr. Bianca

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Bianca,

 

Bedankt voor je bericht. De experts op deze community kunnen je waarschijnlijk goede tips geven! Mocht je er daarna nog niet uitkomen, zal ik het intern ook nog even voor je navragen.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo @pelephoto 

 

wat voor camera heb je nu en wat voor lenzen (welke mount) heb je (nog)?

Is een passende adapter dan geen optie?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pelephoto , Bianca

 

volgens mij heb je een A7R3 (uit eerdere berichten begrepen).

Ik ben zelf gewoon erg tevreden met mijn T17-28, 28-75. Goed glas (en da's 1e prio), goed ontwerp, licht van gewicht en geen poespas.  Past gewoon goed op de A7 serie is mijn mening. Alle functies Hold, MF/AF die op een lens beschikbaar zijn kun je ook met je camera instellingen doen. Hold (focus) is naar mijn mening vooral geschikt voor portret fotografie en schakeling MF/AF spreekt voor zich. Je kunt dit goed instellen met je C buttons op de A7R3. (daaraan zijn  meerdere topics aan gewijd).

 

Groot voordeel van huidige Tamron lenzen is dat ze de diameter op 67 mm houden, zodat je gemakkelijk je filters op verschillende lenzen kan gebruiken. Zelf heb ik insteek filters met houder en dus eenmalig een ring van 67 mm,

 

succes verder met je keuzes, grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Hi  harmnld,

Ik heb de Sony A7R3 en heb de samyang 14mm er bij gekocht om te oefenen.

Fotograaf graag avondfotografie. Voor ik dure lens koop wil ik eerst oefenen en rond kijken wat er te koop is en ervaringen van mensen weten.

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Hi Sigiphoto,

 

Je heb helemaal gelijk. 

T17-28, 28-75 is ook mijn eerste optie. Omdat ik een set filters nog heb die ik dan gewoon kan gebruiken.

Echter nu de sigma 24-70 uit is twijfel ik. Deze wil ik dan gebruiken voor actie/sport fotografie. De AFL knop is dan handig om snel de eye-af aan/uit te zetten.

De T17-28 zou ik dan alleen gebruiken voor avond, city en landschappen. Aangezien ik daar het meest mf gebruik  zijn de knoppen op de lens niet zo'n gemis.

T17-28 + S24-70 is misschien ook een optie.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pelephoto en anderen

 

zie link voor eindejaar acties bij Transcontinenta (Zeiss, Tamron, Samyang etc)

eindejaarsactie transcontinenta 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Die heb ik gezien. Bij de tamron zit geen e-mount actie.

Samyang en zeiss heb ik geen belangstelling 

 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pelephoto 

 

deze al gezien?

review sigma 24-70 /2.8 en vergelijk met Tamron 28-75 

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

@Sigiphoto ,

Zekers gezien. Als je toch een nieuwe lens moet aanschaffen dan wint de sigma 24-70 het toch van de tamron 28-75.

Afgelopen zondag eerst een ander kerstkado gekocht de Sony Vario Tessar T* FE 16-35mm f/4.0 ZA OSS.
Heb mijn samyang 14mm ingeruild. Merkte toch dat in de stad dit wel erg wijd is.
Nu sparen voor de sigma 24-70.

 

Fijne feestdagen,

Bianca