annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A mount-E mount

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

A mount-E mount

Hallo, 

 

ik was benieuwd, of er meer voordelen zijn behalve dat het gamma groter is onder het aanbod lenzen....

Dus zelf heb ik a mount, maar stel ik heb een adapter naar e mount :thumbsup:

 

Just to know ! 

 

gr, Onno

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nu raak je een gevoelige snaar :tongue:

 

Toen je hier op het forum nog geen camera had, sprak ik eens over een E-mount camera, maar je wou een A-mount camera :wink:

Ik vind persoonlijk E-mount een stuk prettiger, omdat het technologisch zo geavanceerd is. Maar als je kijkt wat de A99II heeft, dan hoe je je geen zorgen te maken, dan zit je goed bij A-mount :wink:

 

Wat ik bv zo prettig vind aan E-mount (ik ga mij echt beperken tot enkele zaken):

 

-zo goed als allemaal metalen lenzen en geruisloos (vind ik belangrijk!)

-zoekerstabilisatie (zonder gedoe, maar vanaf de A99II ook niet meer)

-relatief kleiner en lichter (geen polspijn meer op het einde van een lange dag fotograferen)

-scherpstelpunten over het HELE beeld! (vind ik een grote en voor mij essentiële plus!)

-ultra-nauwkeurige scherpstelling (vind ik een essentiële!): dit komt omdat alle vormen en mogelijkheden van scherpstelling IN het vlak van de beeldsensor liggen. (maar de A99II is ook een vooruitgang, merkte ik op die 2 dagen met een van de minst nauwkeurige A-mount lenzen en mijn vroegere favoriet: 85mm F1.4)

-alle E-mount lenzen zijn hypermodern en de meeste zijn van bijzonder hoge kwaliteit

-mogelijkheid voor silent shutter (vind ik belangrijk!)

-mogelijkheid voor touchscreen op sommige modellen (is belangrijk omdat je zoveel scherpstelpunten hebt)

-etc...

 

Maar ik ben benieuwd naar waarom anderen (die ook beide systemen hebben/hadden) nog A-mount verkiezen of hebben boven/naast E-mount! @Amfion ? :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Onder de experts ben ik de laatste der Mohikanen die nog een A-mount gebruikt geloof ik... :wink:

 

Mijn two cents:

 

Eens met @Portmixus want betreft al zijn pluspunten!

Waarom gebruik ik dan toch nog regelmatig mijn A99? Bij mijn A7r (eerste generatie) zit er net een beetje verschil tussen het afdrukken en de foto. Vooral bij portretten waar het soms een fractie van een seconde verschil is tussen een mooie uitdrukking en net te laat is dat soms net mis met de A7r en net raak met de A99. 

 

Als het een opdracht is waarbij ik veel moet sjouwen (trouwerij, bedrijfsreportage) dan ga ik voor het gemak van licht en klein (slechte rug/nek dus moet wel). Ben ik in de studio aan het werk, dan grijp ik toch nog steeds graag naar de A99.

 

 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

ahaaa

 

 

Niet vergeten he Portmixus, ik had al een a200, maar die is zo `oud` dat jij dat waarschijnlijk interpreteert dat ik niets had :nauseated_face: lol

grapje

 

Voor mij duidelijk; mocht ik in de toekomst besluiten om een e-mount LENS aan te schaffen met een adapter, is het dan nog steeds heel scherp/goede kwaliteit? of verlies ik daar ook op en moet ik het gewoon bij a mount lenzen houden..

 

 

thanx voor jullie antwoord !

 

gr, Onno

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De afstand tussen de lens en de sensor is bij A-mount meer dan dubbel zo groot t.o.v. E-mount.

Dus je kan elke A-mount lens gebruiken met adapter op E-mount camera, maar omgekeerd niet.

 

Je hangt dus vast aan Sony A-mount, Sigma (heel goed!), Tokina, Tamron, etc.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

oke, heel duidelijk voor me 😉 

 

dankjullie voor de info ! 

 

gr, Onno