annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reader for pc crasht bij overzetten boek - prs t2

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Mongoosita
Bezoeker

Reader for pc crasht bij overzetten boek - prs t2

Het meeste gaat goed, maar niet alles.

Bij een boek dat ik vandaag op mijn reader wilde zetten, crashte de 'reader for pc'.

Het was wel eens eerder voorgekomen, maar meestal kon ik de boeken dan direct na download op de reader zelf zetten, en hoefde het niet via 'reader for pc'.

Boek geleend via bibliotheek, een epub.

Via link gedownload, in map download komt een link te staan, geopend en het opent automatisch in 'reader for pc'. Boek is te lezen.

Aansluiten van reader. Apparaat wordt correct herkend.

Slepen van geleende boek naar reader: melding "Reader for pc werkt niet goed meer". Reader for pc sluit af.

Hinderlijk, ik kan het geleende boek er via geen enkele andere omweg opzetten, lijkt me.

Direct kopiëren naar de driver van de reader wil waarschijnlijk niet, want het geeft een link naar een website in plaats van een epub bestand in mijn 'downloads'.

Versie reader op pc is 2.0.00.07121 (geen updates nodig)

Versie software op reader is de update van 14 september. Apparaat is gemachtigd voor adobe drm.

Enige goede raad?

groeten, Chantal.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Mongoosita
Bezoeker

Beste roben008,

Hartelijk dank voor de verwijzing naar Calibre. Het kostte even wat tijd, maar inmiddels heb ik daar mijn boeken op staan én kan ook de nog missende boeken hiermee op mijn reader zetten, ook de acsm-link heb ik inmiddels door (lang leve de gebruikersfora op internet!).

Het zal nog even langer duren voordat ik de ins en outs van Calibre doorheb, maar op het eerste gezicht lijkt hiermee alles te werken. Nu de 'reader for pc' nog even drastisch van mijn computer afhalen en zorgen dat dat geen vreemde meldingen meer krijgt. Maar inmiddels kan ik doorlezen :smileyhappy:.

groeten, Chantal.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Mongoosita
Bezoeker

Helaas, nog iets verder van huis.

Heb helaas het synchroniseren aangezet op automatisch.

Op de pc kan ik het programma reader met de boeken wel openen, maar zodra ik mijn reader aansluit, krijg ik de melding dat ie gaat synchroniseren, en daarna komt altijd de melding 'reader for pc werkt niet goed meer' en ik kan niet anders dan de pop up sluiten en het programma sluit af.

Wat is de beste volgorde nu om aan te houden?

Standaardinstellingen van reader herstellen?

Reset van reader?

groeten, Chantal.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Om te beginnen zou ik stoppen met het gebruik van Reader for PC en Calibre installeren. Grote kans dat eea dan wel normaal werkt. Probeer het eens en laat weten wat je ervaringen zijn.

profile.country.nl_NL.title
Mongoosita
Bezoeker

Goed, ik ga eens uitvinden wat Calibre me kan bieden. Dank voor de raad.

Overigens ben ik op zoek geweest - moeten de epub bestanden ook op je eigen computer blijven staan, en zo ja, wáár. Inmiddels een reset geprobeerd, maar dat had geen zichtbaar effect. Opnieuw installeren voor 'reader for pc' had ook geen effect, iedere synchronisatie is onmogelijk. Ik ga eens kijken wat Calibre is en meld mijn bevindingen. Gelukkig onderweg nog geen boek kwijt geraakt :smileyhappy:. Wel ééntje niet op mijn reader over kunnen zetten die wel ergens als link op mijn computer rondzwerft.

profile.country.nl_NL.title
Mongoosita
Bezoeker

Beste roben008,

Hartelijk dank voor de verwijzing naar Calibre. Het kostte even wat tijd, maar inmiddels heb ik daar mijn boeken op staan én kan ook de nog missende boeken hiermee op mijn reader zetten, ook de acsm-link heb ik inmiddels door (lang leve de gebruikersfora op internet!).

Het zal nog even langer duren voordat ik de ins en outs van Calibre doorheb, maar op het eerste gezicht lijkt hiermee alles te werken. Nu de 'reader for pc' nog even drastisch van mijn computer afhalen en zorgen dat dat geen vreemde meldingen meer krijgt. Maar inmiddels kan ik doorlezen :smileyhappy:.

groeten, Chantal.