annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is het formaat van de SD card in een Sony RX 100 V?

profile.country.BE.title
frankverheijke
Ontdekker

Wat is het formaat van de SD card in een Sony RX 100 V?

Beste,

Ik heb een Sony RX100V met een 64Gb SD XC card en wens tijdens mijn vakantie een backup te maken van mijn foto's op een Fotoviewer van Epson. Deze kan de SD kaartjes van mijn Nikon  (16 Gb) perfect lezen en copieren, maar het kaartje van mijn Sony niet. Hierbij geeft hij de melding dat het kaartje geen FAT 32 formaat heeft . Wanneer ik mijn RX 100 direct koppel geeft hij een melding dat er een probleem met de communicatie is.

 

Wandaar mijnn vraag, wat is het formaat dat gebruikt wordt op de SD kaart en kan FAT 32 eventueel gebruikt worden?

 

Dank bij voorbaat.

 

FV

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Beste FV,

 

De RX100 zal een kaart formatteren op FAT32, precies zoals de consument wenst.

 

Disk.jpg

 

Waarschijnlijk is het een probleem met de fotoviewer. Een fotoviewer is een beetje ouderwets, en destijds bestonden er geen kaarten van 64Gb op hoge snelheid. De viewer (her)kent simpelweg de nieuwste kaarten niet.

 

Wat je zou kunnen proberen is jouw 16GB kaartje van Nikon in de RX100 te doen, te formatten en dan kijken of de viewer deze kaart kan lezen. Als dit niet werkt, kan je nog op de volgende link kijken: 

 

https://www.epson.nl/products/photo-viewer/epson-p-7000-multimedia-storage-viewer#downloads

 

Succes!

 

Roos

profile.country.BE.title
frankverheijke
Ontdekker

Version:1.0 StartHTML:000000241 EndHTML:000002352 StartFragment:000001980 EndFragment:000002320 StartSelection:000001980 EndSelection:000002316 SourceURL:https://community.sony.be/t5/forums/replypage/board-id/ca_nl_3/message-id/1317

Beste,

 

Ik heb ondertussen her formaat van mijn SD kaartjens eens bekeken op PC en mijn 16 GB kaartje heeft inderdaad een FAT 32 formaat. Doch het 64 Gb kaartje aangekocht samen met mijn RX100 heeft een exFAT formaat zoals je kan zien hieronder.

 

SD Kaart formaat.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondertussen heb ik ook gevonden dat FAT32  maar geschikt is tot 32 GB en daarvoor een ander formaat nodig was. De vraag is nu  wanneer ik het kaartge van 64 Gb terug formateer in mijn RX 100 V, of het formaat wijzigd naar FAT32 en of ik dan nog steeds 64 GB beschikbaar zal hebben of de capaciteit tot 32 GB beperkt wordt. 

 

Inderdaad een fotoviewer is ouderwets, doch een goede en kleine oplossing om backup te maken, of heeft Sony ondertussen een betere oplossing op op vakante backups te maken van mijn  foto's en video's?

 

MVG

 

Frank Verheijke