annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

touchscreen dsc rx100m7

profile.country.NL.title
Jacob-54
Nieuw

touchscreen dsc rx100m7

Ik heb mij onlangs een Sony dsc rx100M7 aangeschaft maar als ik op het schermpje druk om iets aan te klikken krijg ik alleen het scherpstel kadertje dat ik kan verplaatsen.

Het schermpje is toch een touchscreen? Dan zou ik toch alles moeten kunnen aanklikken met mijn vinger of zie/doe ik iets verkeerd?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Jacob-54 en welkom bij de Community!

Het touchscreen van de rx100m7 kun je inderdaad gebruiken voor de focus (zowel scherpstelpunt kiezen als touch tracking) Ik vermoed dat je op de icoontjes wil drukken om een instelling te wijzigen? 

De instellingen van de icoontjes die je op het scherm ziet verander je via het menu of via het menu dat je ziet als je op de fn knop drukt. Helaas kun je bij deze camera die niet veranderen als je op het scherm klikt.

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
Jacob-54
Nieuw

Antonette,

Bedankt voor de reactie.

Echter op de verkoopsite van de camera winkel staat vermeld dat het een touchscreen is. Ik begreep hier echter uit dat het hele schermpje een touchscreen was zoals mijn vorige (ander merk) camera's.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het hele scherm is touch gevoelig, maar het kan zijn dat ie daar uit de doos niet op staat ingesteld. Dat zou je even moeten controleren in de instellingen.

Maar inderdaad alleen voor focus. Deze camera is inmiddels een jaar of zeven geleden op de markt gekomen, Nieuwere camera's zoals de zv serie kun je ook bijvoorbeeld sluitertijd op het scherm instellen.