annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Storing Sony camera

profile.country.NL.title
casderee
Nieuw

Storing Sony camera

Er is een n foutmelding te zien van Mijn Sony camera HX 300 vermelding knipperend E62:10

Ik zou niet weten wat dit betekend

Graag n reactie

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @casderee en welkom bij het forum! 

 

Wat ik er over kan vinden is dat het een niet specifieke foutmelding Is. Op afstand niet te zeggen wat er fout gaat.

Wat je altijd kan proberen is de camera resetten. In het menu bij instellingen kun je kiezen voor resetten / fabrieksinstellingen of initialiseren. Het lastste Is de meest ingrijpende reset, meeste kans dat dat eventueel helpt.

Een paar dagen de batterij eruit laten wil soms ook helpen. 

 

Succes!

profile.country.NL.title
casderee
Nieuw

Bedankt voor uw reactie, zal eens kijken bij instellingen

 

bedankt, gr.

profile.country.NL.title
RosaZwaan
Lid

Hallo.

 

 

Vindt het heel erg vreemd dat Sony deze fout blijft ontkennen.  En er zijn er heel veel inmiddels, kijk maar bij dit type camera bij Kieskeurig. Want als Sony erkent dat het een fout in deze camera is gaat dat geld kosten.

Nu kost het ze klanten , want ik adviseer iedereen om over te stappen op een ander merk camera. Zelf een Nikon aangeschaft.

Hoogstwaarschijnlijk is het een softwere fout.

Als je de camera aanzet, en terwijl hij aanstaat het batterijvakje opendoen, de batterij eruit   laat zakken,  en weer terugklik, gewoon aanzet is de melding verdwenen en kan je gewoon foto's maken.

Het enige nadeel is dat je dit telkens als je hem weer aan zet moet herhalen maar altijd nog goedkoper dan reparatiekosten van minimaal 400 euro.

Heel veel succes.

Mijn camera was net 1 week uit de garantie, had er nog geen 3000 foto's mee gemaakt. Ongehoord.

 

profile.country.NL.title
RosaZwaan
Lid

Hallo,

 

Ik moest gisteren toevallig bij een gerenomeerd camera bedrijf zijn, en heb puur uit nieuwsgierigheid mijn sony meegenomen. 

Ook de mensen uit dit bedrijf kwamen tot de conclusie dat het knipperende E62:10 Duidelijk een softwere foutje is,

Wat ik voorheen al vertelde E 62:10 staat voor je beeldstabilisator, camera aanzetten, batterij eruit laten zakken, effe wachten, terug klikken , kamera weer aanzetten , probleem opgelost. 

Succes.

profile.country.NL.title
casderee
Nieuw

Hallo,

Ook bij meerdere keren deze actie te doen blijft  E:62:10 knipperen

Dus het probleem is zeker nog niet opgelost.

Wat te doen ?

 

Gr. C.de Ree

 

profile.country.NL.title
RosaZwaan
Lid

Hallo,
Je moet de camera aan zetten, en zodra je het knipperen ziet op je LCD scherm het batterijvakje open doen, batterij eruit camera staat gewoon aan, even zeg 20/30 seconden wachten, batterij terugdoen en de camera weer aanzetten. Als dit niet werkt, bij de meeste wel, is er echt iets met de beeldstabilisator, kosten om en nabij de 3-400 euro. Volgens Sony.
Succes.


Verzonden vanaf mijn Huawei mobiele telefoon
profile.country.NL.title
casderee
Nieuw

Dan wordt het maar n nieuwe kopen gr.
Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ik lees veel dezelfde klachten op internet. Dat zou aanleiding kunnen zijn om te denken aan een fabrieksfout, mits achter deze ene foutmelding tenminste steeds hetzelfde probleem schuil gaat. Vaak zie je dat foutmelding staan voor meerdere fouten. Het is maar hoe de software engineers dit geprogrameerd hebben 😉

 

In theorie zou je eens kunnen informeren bij rechtsbijstand. Maar in de praktijk zullen zij hier weinig aan doen naar de fabrikant. Waarschijnlijk omdat voor hen de kosten/ batenverhouding scheef loopt. Enkele verzekeraars kiezen er daan voor om zelf de gedupeerde schadeloos te stellen. Je kunt altijd informeren wat je rechten zijn als comsument als je een dergelijke verzekering hebt. In verleden was het noemen dat er een case is aan gemaakt voldoende. Men kon je opeens helpen... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
RosaZwaan
Lid

Hopelijk geen Sony want die geven slechte garantie. Ikzelf heb een Nikon gekocht. Geweldige camera, fantastische hulp. B 700.
Succes.


Verzonden vanaf mijn Huawei mobiele telefoon