annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony rx10iii - in/uitzoomen lange sluitertijd

profile.country.NL.title
amyvh11111
Ontdekker

Sony rx10iii - in/uitzoomen lange sluitertijd

Hallo, 

Ik wil graag weten hoe je met een sony rx10III kan inzoomen en uitzoomen wanneer je een langere sluitertijd gebruikt. Nu blokeert hij dit automatisch en ik weet niet of ik dit in de instellingen kan veranderen. Ik kan niet in/uitzoomen met zowel de zoomring als de W/T knop. 

 

Heeft iemand een tip voor mij.
Alvast bedankt!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Amyvh11111, 

 

Welkom op de community! 

 

Ik zal het ecen hier navragen, maar hopelijk hebben de communityleden al eerder goede tips! 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

In welke stand staat je camera? Het enige dat me logisch lijkt is dat als je automatisch of half-automatisch gebruikt, je camera zelf bedenkt dat de sluitertijd die je gekozen hebt te lang is voor het aantal mm dat je gebruikt (en je dus een bewogen foto zou krijgen..) 

profile.country.NL.title
amyvh11111
Ontdekker

Ik heb dit in zowel de sluitertijdstand als de manuele stand geprobeerd. In beide standen lukten dit helaas niet. Dus ik denk dat het iets anders moet zijn?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Gisteren toevallig in de gelegenheid geweest om het met een RX10 te proberen, maar ik kon het probleem niet reproduceren. Ook bij ingestelde lange sluitertijd kon ik normaal in een uitzoomen in zowel S als M stand. 
Ik zou dan toch willen aanraden om de camera naar fabrieksinstellingen te resetten en te kijken of het dan verholpen is. Wellicht ergens een instelling die het tegenhoudt.