annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX10 M4 Connecteren met Mac

profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

RX10 M4 Connecteren met Mac

Om te connecteren met de Mac dien ik PlayMemory Home te downloaden. De 64 Bitversie bestaat voorlopig alleen voor PC.  Er staat ook een vreemde melding bij *. 

Nu heb ik de camera deels gekocht om te kunnen connectoren met mijn Mac en een tablet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hartelijk dank voor een antwoord,  Eric.

*Kennisgeving van stopzetting van downloads voor PlayMemories Home. Downloaden van PlayMemories Home versie 5.5 (versie voor 32-bits besturingssystemen) werd beëindigd op 31 maart 2020.
De downloadservice voor de Mac-versie van PlayMemories Home stond gepland om te worden beëindigd op 31 maart 2020. Echter, de periode is verlengd en downloaden is nog steeds mogelijk.

  • De 64-bits Windows-versie van PlayMemories Home blijft beschikbaar om te downloaden.
  • Als u macOS bijwerkt naar 10.15, zult u PlayMemories Home niet meer kunnen gebruiken.
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi Eric,

 

Waarvoor wil je PlayMemory Home gebruiken? Als het gaat om bestanden over te brengen, zal je hier geen andere software voor nodig hebben. 

 

"The most recent operating systems (OS) from Microsoft and Apple allow you to transfer files from your camera or camcorder to your computer without the need for additional software. For other features proposed by these applications, we recommend installing Imaging Edge (photography), pre-installed software on your computer, or other commercially available software."  https://www.sony.co.uk/electronics/support/action-cam-hdr-as-series/hdr-as20/articles/00232343

 

Groeten,

Eva

 

profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

Dag Eva,

Hartelijk dank voor deze informatie! Het transfereren van de beelden gaat inderdaad vanzelf wat betreft de ‘wired' oplossing.
Ik zie nog niet goed hoe ik dat wireless kan doen.
Er is op de camera een instelling daartoe, maar dan kom je automatisch terug bij Playmobile home.
Op de Mac is er Airdrop, maar hij ziet de camera niet (als die tenminste via Bluetooth kan connecteren)
Waar raak ik aan de instructies om dit dan via het OS te realiseren?

Omdat ik een stop motion animatie maak met de RX10M4 is het vanzelfsprekend zeer nuttig om de camera (voor de beeldtransfer) daartoe niet te moeten aanraken.

Beste groeten, Eric
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi Eric,

 

Heb je PlayMemories wel al gedownload om te testen, of was dit helemaal geen optie meer?