annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX10 III, met AF-C pulserend helder/vage focus

AadAnnie
Ontdekker

RX10 III, met AF-C pulserend helder/vage focus

WIj hebben 2 weken geleden een RX10 III gekocht. Maakt idd mooie foto's op AF-S.  Echter wanneer we AF-C (continue focus) gebruiken lukt het de camera niet om te focussen, Het beeld wordt pulserend helder en vaag ? Behoorlijk irritant.  De ene keer is de foto dan scherp, een ander keer weer vaag. We hebben alle menu opties uitgeprobeerd om te kijken of bij andere instellingen dit wel goed gaat. Echter helaas......

 

Is dit een bekend fenomeen ? Wat kunnen we eraandoen welke instellingen of retour sturen voor een nieuwe ???  Graag reactie !1

 

AadAnnie 

Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Haal het bericht weg omdat ik er zelf niet helemaal achter sta.

Gebruik 2 verschillende merken camera's door elkaar.

 

profile.country.NL.title
Flipperisland
Lid

Sorry, drukte op IK OOK omdat ik dan meende te kunnen zien wie er nog meer last van had.. niet te weten wat het resultaat zou zijn 🙂 Ik heb er dus GEEN last van!

AadAnnie
Ontdekker

Ok bedankt !  Dan ligt het aan deze nieuwe inkoop. Ik ga er morgen mee terug.

profile.country.NL.title
mh1956
Nieuw

Dit is volgens mij geen probleem, maar het gevolg van het feit dat je de autofocus op Continuous (C) hebt ingesteld. De camera blijft dan continue scherpstellen, al lijkt het erop alsof het beeld scherp en dan weer onscherp wordt. Als je echter afdrukt, zul je zien dat de foto gewoon scherp is. Je krijgt ook geen akoestische bevestiging dat de camera op een bepaald punt scherpgesteld heeft, zoals in de AF-S stand. Kortom, de camera "works as designed" bij deze instelling. Mijn camera doet namelijk precies hetzelfde.

Als je statische objecten fotografeert, zoals landschappen en architectuur zou ik altijd AF-S (Single Shot) gebruiken; alleen bij bewegende voorwerpen (sport e.d.) moet je de AF-C stand instellen. Succes!