annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX0 Overheat!?!

profile.country.NL.title
boekiewoekie
Ontdekker

RX0 Overheat!?!

Omdat ik meerdere (professionele) Sony camera's gebruik voor theateropnames leek het me leuk om de RX0 als kleine toevoeging op het podium te plaatsen. Dit omdat deze camera vrijwel dezelfde kleurprofielen gebruikt als mijn andere camera's (Z150) en goed uit de bus komt in low-light opnames.
Maar wat blijkt, de camera wordt snel te warm en schakelt uit! (Overheat protection) Zelfs op de speciaal daarvoor gemaakte instelling is het na zo'n 45 minuten klaar met de pret. Echt belachelijk voor zo'n camera die overigens niet eens overdreven warm aanvoelt. Ik ga deze dus (helaas) terugsturen. Ik dacht erover om dan maar een rx100 te kopen maar ik lees dat deze precies hetzelfde probleem heeft. 
Ik ben benieuwd wat Sony hier aan kan veranderen want dit is echt een showstopper.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Ik zal je feedback intern doorsturen en vragen wat een eventuele oplossing is.

Zodra ik meer weet hoor je van me!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Onze service is hier bekend mee, zij geven aan dat 4K filmen intern veel hitte afgeeft, waardoor de camera uitschakelt. De Z150 heeft een veel grotere chip, waardoor deze het logisch gezien langer volhoudt. 

 

Er is een setting om het filmen te verlengen, maar je geeft aan deze al te gebruiken. Helaas is er momenteel niet meer te doen dan dat (zie onderstaande afbeelding).

 

-.png

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
boekiewoekie
Ontdekker

Hi Bibi,

Bedankt voor je bericht. De Z150 is 6x de prijs van de RX0 en niet te vergelijken, dat begrijp ik. En daar gaat het ook niet om. 
Waar het wel om gaat is dat een camera die gewoon in hd opneemt niet mag overheaten, en al helemaal niet in deze prijsklasse. (vind ik) Ik neem dus NIET in 4K op zoals je in je antwoord aangeeft. 
Ik heb dezelfde test met dezelfde instelling (1080p, bitrate gelijkwaardig) gedaan op een gopro hero 3 silver, een gopro hero 4 zwart, en zelfs een sony AS100. Alledrie zijn ze niet te stoppen, zoals het hoort. 

 

Ik verwacht niet dat je hier een pasklare oplossing voor aanbiedt, maar ik hoop wel dat dit doorgespeeld wordt aan jullie R&D afdeling. Als je zoekt op 'RX0 overheating' komt er een enorme hoeveelheid klachten naar boven, dus ik ben niet de enige die dit een raar fenomeen vind.

Deze camera ga ik in ieder geval terugsturen, wat ik echt erg jammer vind want de beeldkwaliteit en mogelijkheden zijn perfect. 

profile.country.NL.title
boekiewoekie
Ontdekker

Ik zie dat er vlak na mijn bericht/aankoop een nieuwe firmware versie is uitgekomen voor de RX-0. Is dit ook een verbetering voor mijn probleem mbt overheating?

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@boekiewoekie 

 

Ik zie in de update aankondiging wel staan;

  • Verbetert de algehele stabiliteit van de camera

maar of dit het door jou gemelde probleem oplost ?

Er is maar een manier om daar achter te komen...update uitvoeren😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
boekiewoekie
Ontdekker


@Sigiphoto  schreef:

@boekiewoekie 

 

Ik zie in de update aankondiging wel staan;

  • Verbetert de algehele stabiliteit van de camera

maar of dit het door jou gemelde probleem oplost ?

Er is maar een manier om daar achter te komen...update uitvoeren😉

 

grt, Sigi

 


Hi Sigi,

 

Ik had het ook gelezen ja. Als ik de camera nog had gehad had ik het zeker geprobeerd maar ik heb 'm al teruggestuurd. Als ik zeker zou weten dat de firmware update dit probleem oplost zou ik 'm weer bestellen. Maar ik heb mijn twijfels. Het valt me een beetje tegen dat Sony hier geen reactie op geeft. Een camera zou niet mogen overheaten bij gewone HD opnames. 
Groet, Martin