annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Play memories import folder naam dd-mm-yyyy. Onhandig

Play memories import folder naam dd-mm-yyyy. Onhandig

Hallo,

 

Ik heb net een DSC HX90V gekocht. Om foto's naar mijn PC te kopieren heb ik Play Memories Home 5.2.01 geinstalleerd. Deze maakt nu echter folders aan met naam dd-mm-yyyy. Erg onhandig en zeker niet doordacht. Het sorteren op datum werkt nu nl niet.

Ik begrijp dat het datum formaat van Windows wordt overgenomen. Waarom kun je de foldernaam niet in het programma op yyyy-mm-dd zetten? Ik wil dit zeker niet in Windows aanpassen want dan zien alle datums op de PC er zo uit.

 

Hiervoor had ik een Canon en daar kon dit wel...

 

Ik ben nu na de import alle foldernamen handmatig aan het corrigeren...

 

Bedankt...

Tags (3)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je bent niet verplicht om PMH te gebruiken. 

 

Waarom sleep je de foto's niet zelf naar mappen? 

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

gebruik eerst namxif die hernoemt de foto,s met datum en tijd

en PhotoMove zet ze in mapen op datum

 

allebij gratis

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

ps jaar maand dag kan ook

profile.country.NL.title
okkehel
Ontdekker

De rx100m2 doet dit ook  en ook ik vind dit erg onhandig. Als de naam van de map gewijzigd wordt, wordt bij een volgende upload van foto's via wifi weer net zo vrolijk alles weer overgezet omdat, jawel de mapnaam niet voorkomt die de upload software verwacht. De enige oplossing is: de plek waar de foto's naar gestuurd worden vanaf het fototoestel als startplaats gebruiken, daar niks aan namen of iets dergelijks wijzigen. Vanaf die plek alles naar de gewenste mappen kopieren. Die startplaats wordt dan dus een kopie van de sd-card die in het toestel zit.