annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Mapview krijg ik niet aan de praat, HX9V

profile.country.nl_NL.title
FrankL68
Bezoeker

Mapview krijg ik niet aan de praat, HX9V

Ik heb 3 weken geleden de HX9V gekocht en heb al meer dan 1000 foto's/video/s gemaakt op mijn vakantie. Ik heb constant GPS gebruikt, dit werkt prima, meestal binnen 1 minuut na aanzetten heb ik verbinding met de GPS (eerst GPS update gedaan via computer! Zie handleiding).

Eenmaal thuis gekomen wil ik Mapview uitproberen, maar dit lukt niet.

Ik sleep een foto naar het venster Mapview zoals het voorbeeld aangeeft en er gebeurd niets. Onder in het venster Mapview zie ik kaarweergave proberen. Als ik hier op klik, wordt een nieuw venster geopend met daarin een aantal voorbeelden in Google maps. Als ik daar een foto naar sleep, dan wordt alleen de foto weergegeven in Internet Explorer, geen mapview. Er wordt geen foto getoond op een kaart!

wie weet raad

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Hoi Frank,


Heeft u als allereerst de PMB al geupdate?

http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=PMB&m=DSC-HX9V

En als u in PMB (de nieuwste) vervolgens uw foto's heeft ingeladen en dan naar openen met bovin in rechts in kaarweergave en u ziet ze daarin staan dan ziet u ze dus niet te voorschijn komen?

Ik vraag dit omdat u in uw vraag het over slepen heeft maar dat is niet nodig.

Als u wat u hierboven doet en bij uw foto's in PMB een groen pinnetje ziet (GPS zit in de foto) dan moet het werken.


Succes,


Vr. groet,

The Hat

profile.country.nl_NL.title
FrankL68
Bezoeker

Bedankt voor de reactie.

De nieuwste PMB had ik al, maar toch nog even gechecked.

Als ik op een foto klik met het groene symbool erin en vervolgens rechtsbovenin klik op "openen met kaartweergave", dan krijg ik een venster (genaamd Mapview) met daarin een alinea "gebruiksaanwijzing" (waarin staat dat ik moet slepen) en daaronder staat een alinea "De Kaartweergave" gebruiken". Hierin staat een groen vlak met "kaartweergave proberen".

Als ik hierop klik wordt Internet Explorer 9 geopend (terwijl mijn standaard Firefox is): http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/gps/mapview/trial2/ww/

Hierin staan een aantal voorbeelden in een google map, maar ook daarin kan ik niets slepen, want dan wordt de foto in de IE viewer geopend.

Het werkt wel in Picasa (geotagging) ben ik achter gekomen, maar daarin staat niet de richting waarin de foto is genomen en dat vind ik jammer

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er zijn nog een aantal dingen in PMB die ik mis of niet goed werken zoals bijvoorbeeld automatisch de grijze vlakken van een panorama afsnijden, of het MPO bestand direct verwijderen als ik de bijbehorende jpg heb verwijderd. Ook dubbelklikken om een foto te vergroten werkt anders dan ik gewend ben, hiervoor moet je dan op diavoorstelling klikken. De diavoorstelling is wel weer beter dan Picasa, je kan namelijk met de pijltjes toets door de foto's in groot formaat klikken. In Picasa krijg je na het klikken op een pijltje helaas weer het overzicht te zien.

De pijltjestoets in PMB werkt trouwens niet meer (niet in diavoorstelling modus) als ik v.e. foto de eigenschappen heb bekeken.

Ook filmpjes bekijken met de diavoorstelling gaat helaas niet vloeiend, er zit een pauze tussen de filmpjes. Op de camera zelf (via HDMI) gaat dit namelijk wel vloeiend.

profile.country.nl_NL.title
FrankL68
Bezoeker

Is er niemand met hetzelfde probleem of een oplossing?

Het lukt namelijk nog steeds niet.

profile.country.nl_NL.title
FrankL68
Bezoeker

Vandaag wilde ik de GPS support tool gebruiken en kwam ik er achter dat de kaarweergave nu plotseling werkt!!!

Ik selecteerde openen met kaartweergave en hij doet het. Ik heb niets gedaan

Helaas werkt de GPS support tool nu niet meer! Maar dat moet ik nog even uitzoeken. Bij het opstarten van de GPS support tool worden maar 2 verwisselbare schijven gevonden. De 3e verwisselbare schijf niet meer, en juist die heb ik nodig.

profile.country.NL.title
maclinden
Lid

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem.

Ben je tot een oplossing gekomen?

Martin