annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Keuze camera

profile.country.NL.title
Bolletje
Ontdekker

Keuze camera

Ik heb momenteel een bridge camera van Kodak
Maar ik heb het idee dat ik sommige dingen mis
Zo heb ik maar een bereik in het diafragma van 3.5 tot max 8
Het voordeel is wel geen gewisseld van lenzen en verre inzoom

Ik zit nu te twijfelen om over te schakelen op de Sony rx10M3
Behoudt het voordeel van 1 lens weet niet wat het bereik max is in het diafragma
Of de Sony AZII
Wie heeft er ervaring

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Bolletje en welkom bij de Community.

 

De RX10m3 heeft een diafragma dat loopt van 2,4 op de meest uitgezoomde stand naar 4 op de meest telestand. Daar win je dus een heleboel aan licht dat naar binnen kan vallen en dus minder snel flitsen en minder hoge iso's nodig (dus minder ruis)
Alle info kun je hier vinden: https://www.sony.nl/electronics/cyber-shot-compacte-cameras/dsc-rx10m3

 

De AZII is niet een model dat ik herken...
Succes met de keuze!

profile.country.NL.title
Bolletje
Ontdekker

Beda net ik zie dat ik een fout heb gemaakt het moet de A7II zijn

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Bolletje

 

Welkom! De vraag die je stelt, A7ii of RX10M3 is niet zo gemakkelijk te beantwoorden...het zijn nl twee fors verschillende oplossingen. De RX10M3 is een "all in one" oplossing en de A7ii is een camera met een full frame sensor met wissel lenzen....en het daarbij komende budget. Wellicht is het handig je eerst wat verder in te lezen via de productpagina's zoals @Amfion je via de link naar verwees. Ook de A7ii heeft een eigen informatie pagina.

 

Zo van afstand en gebaseerd op je huidige camera zou ik denken dat de RX10M3 beter passend is en zoals aangegeven je wint er veel lichtsterkte mee. 

Laat je ook eens goed voorlichten bij een fotozaak v.w.b. de mogelijkheden. (dat is vanaf een schermpje via een forum bijna niet te doen)

Succes met keuze!

 

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
tuenezuela
Lid

Zelf ben ik overgestapt van een Canon D50 met twee lenzen waaronder een telelens.

Het enige wat ik tekort kom aan de M3 is het scherpstellen, de snelheid daarvan viel mij wat tegen.

Wat overigens in de 4 belangrijk verbeterd is.

De kwaliteit in de foto = beter dan van de D50 maar dat zit hem vooral in de leeftijd van de camera.

Alles gaat vooruit.

Voor mij is dit nu de Ideale camera voor vakantie's en algemeen gebruik.

Zo af en toe voor wat aandachtig werk. 

De tele afstand door de kleinere sensor is een verademing.

Ik heb heelvaak geprobeerd de maan scherp op een beeld te krijgen. (met de canon en diverse lenzen).

Maar nu uit de hand op telestand is het mij gelukt om een scherper beeld te krijgen dan de Canon.

Dat kan aan van alles liggen, maar het feit dat deze uit de hand scherp kan zijn geeft wel aan wat dit toestel kan.

vr gr Martin