annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Image data converter crasht in OS X Mountain Lion

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
pvanleusden
Bezoeker

Image data converter crasht in OS X Mountain Lion

Ik heb onlangs een DSC-RX100 gekocht (geweldig toestel!!) en voor RAW-berwerking ben ik aangewezen op de Image data converter van Sony, omdat de Sony ARW van dit toestel helaas nog niet kan worden gelezen door Photoshop programma's of Apple programma's. Ik gebruik Apple-computers voor mijn fotobewerking (zoals zoveel mensen in de fotowereld). Ook de Apple-programmatuur - iPhoto en Aperture - kan de Sony Raw van deze camera nog niet lezen.

Je bent dus aangewezen op de image data converter (4.1) van Sony Maar na installatie van OS X Mountain Lion, de nieuwste versie van OS X, crasht nu ook deze Image data converter. Ik kan dus de RAW-bestanden nu helemaal niet meer benaderen. Wat nu? Het wachten is waarschijnlijk op udates van de Sony, Apple en/of Adobe, maar heeft iemand een ander idee?

(overigens heb ik uiteraard al geprobeerd of herinstalleren van de IDC helpt, maar dat is niet zo. Het programma blijft crashen)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
pvanleusden
Bezoeker

Op het forum van DPreview.com is een oplossing voor dit probleem beschreven. In de map blibliotheek/preferences moet je de volgende twee bestanden wissen

com.sony.ImageDataConverter40.plist

com.sony.ImageDataConverter40.LSSsavedfilelist.plist

Normaal toont ML de bibliotheekbestanden niet, maar als je de ALT-toets ingedrukt houdt en dan het finder-menu "Ga" opent, dan verschijnt "Bibliotheek" in de lijst. Je blijft de ALT-toets vasthouden en kiest voor bibliotheek en ergens in de lijst van de bibliotheek staat een map preferences. Die open je (blijft de ALT-toets vasthouden) en in de lijst die dan verschijnt, zie je bovenstaande bestanden staan.

Die twee bestanden ga je wissen/in de prullenbak gooien.

Dan even herstarten en je sony-programma starten en dan doet hij het weer.

Je kunt je RAW-bestanden dan benaderen en bewerken. Maar het Sony-programma werkt erg traag. Ik hoop dus met jou dat Adobe zijn huiswerk snel doet. De verwachtingen op het ADOBE-forum zijn dat tussen nu en een maand de programma's worden geupdate.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
oldsmelly
Nieuw

Je bent helaas niet de enige....

Ik heb het zelfde probleem, een van de redenen om deze (overigens geweldige) camera te kopen was de RAW mogelijk.

Laten we hopen dat Sony dit snel fixed of beter nog dat PhotoShop en of iPhoto/ Aperture dit gaat ondersteunen.

Voorlopig schiet ik dus in jpg + Raw

profile.country.nl_NL.title
pvanleusden
Bezoeker

Op het forum van DPreview.com is een oplossing voor dit probleem beschreven. In de map blibliotheek/preferences moet je de volgende twee bestanden wissen

com.sony.ImageDataConverter40.plist

com.sony.ImageDataConverter40.LSSsavedfilelist.plist

Normaal toont ML de bibliotheekbestanden niet, maar als je de ALT-toets ingedrukt houdt en dan het finder-menu "Ga" opent, dan verschijnt "Bibliotheek" in de lijst. Je blijft de ALT-toets vasthouden en kiest voor bibliotheek en ergens in de lijst van de bibliotheek staat een map preferences. Die open je (blijft de ALT-toets vasthouden) en in de lijst die dan verschijnt, zie je bovenstaande bestanden staan.

Die twee bestanden ga je wissen/in de prullenbak gooien.

Dan even herstarten en je sony-programma starten en dan doet hij het weer.

Je kunt je RAW-bestanden dan benaderen en bewerken. Maar het Sony-programma werkt erg traag. Ik hoop dus met jou dat Adobe zijn huiswerk snel doet. De verwachtingen op het ADOBE-forum zijn dat tussen nu en een maand de programma's worden geupdate.