annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HX300

m.scheerder
Nieuw

HX300

Ik heb een HX300 als ik de foto's op de computer wil zetten krijg ik ze niet over het hele scherm. Ze blijven klein in welk programma ik ze ook open. Ik heb het met de kabel in de computer geprobeerd en ook met het kaartje in de computer. Ik heb een foto gemaakt zoals ik het op het scherm krijg. Wie weet wat er fout gaat?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je gebruikt fsviewer, uitstekend programma! Je kan zelf aflezen dat je foto slechts 0.81 megapixels groot is. (ik kan het niet goed lezen)

 

Kijk zeker of de resolutie op de maximale resolutie in de camera staat, en open eens een foto rechtstreeks van de geheugenkaart.

 

Als de resolutie hoog ingesteld staat in de camera, dan ligt wellicht de fout aan de wijze waarop je foto's importeert. Welk programma gebruik je?

 

Probeer dit eens: haal de sd-kaart uit de camera en steek deze rechtstreeks in je computer (ik veronderstel dat je een geheugenkaartlezer hebt). open eens een foto rechtstreeks en fsviewer zal zeggen hoe groot de foto is. Met meer dan 2 megapixels, zal je altijd een gevuld beeld krijgen.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
m.scheerder
Nieuw

Hallo,

Hoe kan ik mijn camera instellen op de maximale resolutie? Kaartlezer pakt de kaart niet. Waarschijnlijk te oude computer.
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb de camera zelf niet, maar volgende procedure is voor elke camera vergelijkbaar:

 

Je zet de camera aan.

Je drukt op de menu knop.

Je zou een reeks functies moeten zien...de eerste is mogelijks "picture effects", het volgende item is vaak de kwaliteit.

 

Een van die functies is: 4:3 20M. Bij jou zal er misschien VGA of iets dergelijks staan. 4:3 is de verhouding dat het moet worden en 20M staan voor 20 megapixels. Dat is wat je moet selecteren. Kijk eens of je VGA of iets dergelijks in de rij ziet staan en uiteraard aanpassen 🙂

 

Als de camera op 20M staat en het probleem blijft bestaan, dan zoeken we verder...maar normaal is het hiermee opgelost 😉

_____________________________________________________
Sony Alpha Training