annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe moet ik een foto verzenden naar smartphone

profile.country.NL.title
1000zen
Ontdekker

Hoe moet ik een foto verzenden naar smartphone

Het is mij 1 keer gelukt om een foto van mijn RX100M6 te verzenden naar mijn iPhone via wifi. Hoe weet ik niet meer precies maar ik heb ook de QR code gescant en kreeg zowaar wifi verbinding.
Mijn vraag is nu: moet ik nu elke keer dat ik een foto naar mijn iPhone overbreng, eerst weer die QR code scannen? Lijkt me nogal een gedoe als je buiten on-the-fly regelmatig een foto wilt delen (email, Flikr, etc)
Wat is in dit geval "best practice"?

 

Tjerk

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Tjerk,

 

Op deze pagina staat op drie manieren hoe je de RX100M6 kan verbinden met een iPhone/iPad. 

Ik hoor graag of het gelukt is!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
1000zen
Ontdekker

Hallo Bibi, 

zoals ik al schreef heb ik die stappen al genomen en heb een wifi connectie gemaakt. Maar moet ik nou steeds opnieuw die QR truc doen? 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@1000zen

 

Hallo Tsjerk,

 

volgens de instructie die @Bibi_Sony plaatste hoeft de QR code maar een keer..

zie 

Launch PlayMemories Mobile on your smartphone and select [Scan QR Code of the Camera]. Then, read the QR code displayed on the monitor of the camera with the smartphone (for the first time only).

 

Je moet wel iedere keer de PlayMemories starten en via instellingen van de Iphone de camera bij WiFi selecteren. (het is nl een eigen WiFi netwerkje wat de Sony met de Iphone maakt)

Ik gebruik meestal de NFC verbinding (heb een Iphone 8), gaat wat sneller dan met QR code. 

Werkt bij mij perfect

 

Laat nog even weten of het gelukt is!

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en