annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto van sd naar pc

stroom65
Lid

foto van sd naar pc

Hoi

Wie kan mij helpen om de gemaakte foto's van sd naar pc te krijgen zonder gebruik van playmemories. tot  nu toe kan ik de gemaakte foto's alleen zien op mijn pc via playmemories. als ik  de sd kaart in een cardreader stop dan zie ik de gemaakte foto's niet. ik vind het handiger om de foto's direct vanaf de sd kaart in mijn afbeeldingen op de pc te zetten. dmv copiéren en plakken. tot nu toe is het zo als ik de camerea aansluit aan de pc dat playmemories zelfopstart.

 

mvg stroom65

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @stroom65 !

 

Als je playmemories niet gebruikt zou je dit kunnen de-installeren, maar het zou zo moeten zijn dat als je je verkenner opent dat je de SD kaart als een extra 'schijf' in je lijstje staat tussen je harde schijven. Direct vanaf de camera of via cardreader zou gaan verschil moeten maken. 

 

(ik verplaats je vraag even naar de sectie camera)

stroom65
Lid

Hi

Ik heb het geprobeerd en als ik de sd kaart eruit haal kan ik de foto's zien op de sd kaart. maar als ik de sd kaart in de camera laat zitten laad de camera op, lampje oranje. . als ik dan de camera aan zet  lampje groen dan kan ik via de verkenner de camera zien en  openen,  maar zie dan niet de gemaakte foto's .  zie hieronder.                                                                                                                                                                                 groetjes

Knipsel camera.PNG

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Welk type camera is het? Een aantal camera's kun je vanaf je computer bedienen, misschien staat er een instelling verkeerd waardoor je camera denkt dat je m wil bedienen en geen bestandsoverdracht wil gaan doen. Sowieso moet de camera aan staan als je bestanden wil gaan overzetten.

Daarom is het ook eigenlijk altijd aan te raden om foto's via een cardreader over te zetten, op het moment dat de accu van de camera leeg zou zijn en je foto's aan het verplaatsen bent zou je deze kwijt kunnen raken. 

stroom65
Lid

ha

zodra ik  de camera aansluit aan de pc brand er een oranje lampje volgens mij laad de camera op via de pc. ik doe de camera uit en weer aan dan brand er een groen lampje. het is een camera DSC-HX400V. ik kan de gemaakte foto's niet zien op sd kaart via de camera als deze is aangesloten op de pc.

 

groetjes

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Wat je zou kunnen proberen is de camera zo in te stellen dat hij de usb kabel niet als voeding gebruikt.

Uit de handleiding:

 

1. MENU → (Instellingen) → [USB-voeding] → gewenste instelling.

Menu-onderdelen

Aan (standaardinstelling): Het apparaat wordt gevoed via de micro-USB-kabel wanneer het apparaat is aangesloten op een computer, enz.

Uit: Het apparaat wordt niet gevoed via de micro-USB-kabel wanneer het apparaat is aangesloten op een computer, enz.

 

Kan zijn dat je computer de sd kaart in de camera niet herkend als de usb kabel voor voeding wordt gebruikt.

stroom65
Lid

hi

ik heb de voeding via usb in de camera uit gezet. toen de camera aan de pc gekoppeld lampje geel. camera uit en aan gezet lampje groen, via de verkenner de camera gevonden maar zie niet de foto's. krijg  zelfde beeld. ik ga toch wel twijfelen of deze camera naar behoren werkt. moet toch na aansluiting van de camera aan de pc foto's vinden.

 

Knipselcamera.PNG

stroom65
Lid

hi

ik heb mij zelf nog eens verdiept in de beschrijving van de camera. ik heb bij de usb instellingen gelezen dat je voor windows 7 of hoger je camera usb moet in stellen in de MTP stand. zegt mij niets maar ik zie nu de foto's wel via de verkenner. Bedankt voor je hulp.

 

groeten stroom65

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Aaahhh mooi zo! Was het toch een instelling, gelukkig maar :wink: