annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto importeren van rx100 2 naar apple/macbookpro

profile.country.NL.title
okkehel
Ontdekker

foto importeren van rx100 2 naar apple/macbookpro

Ik kon mbv software van Sony via een wifi verbinding foto's draadloos van mijn rx100 2 naar mijn macbookpro verzenden. Volgens mij kan dat niet meer omdat Sony de software die daarvoor nodig is en op de laatste versie van OSX gebruikt kan worden iet meer wil maken of ondersteunen. Klopt dit? Als dit zo is, dan vervalt dus een groot voordeel van de rx100 2 tov de rx100 1, namelijk overdracht via wifi. Kan dat zomaar, funtionaliteit achteraf schrappen?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @okkehel !

Ik heb echt geen idee! Ik ga proberen het voor je na te vragen. Ik weet wel dat er met Iphones een probleem is omdat Apple de software niet ondersteunt of alleen via een omweg. Het probleem zou ook aan die kant kunnen liggen.

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
okkehel
Ontdekker

dag,

 

Ben wel benieuwd of je iets gevonden hebt. Wat meer info: sinds OSX 10.15 wordt de oude software van Sony waarmee via wifi een verbinding tussen computer en rx 100 tot stand kon worden gebracht niet meer ondersteund door OSX 10.15. En Sony maakt dus niks nieuws. De rx 100 m2 had (verleden tijd) naast enkele andere verschillen die wifi verbinding als groot voordeel. Nu moet alles weer via draadjes of moet het kaartje uit het toestel in de laptop (dwz in de dure adapter want geheugenkaartjes in laptops stoppen van Apple dat kan al een aantal jaren niet meer).

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit klopt. Het kan via Playmemories home. Deze service gaat wel stoppen, maar er is nog geen alternatief voor. Dus hij werkt tot op heden nog. 

profile.country.NL.title
okkehel
Ontdekker

En dat werkt dus helaas niet (meer):

 

Schermafbeelding 2020-08-23 om 12.40.33.png

Conclusie: Sony voor Apple-gebruikers een onderscheidende functionaliteit geschrapt door de software die er voor nodig is niet meer te ondersteunen. Had ik dus net zo goed voor minder geld destijds een m1 kunnen aanschaffen. Nu moet ik weer met kabeltjes en/of sd-kaartjes prutsen om de foto's op mijn computer te krijgen.

 

Dat dat allemaal zomaar kan..... verbazing- en ergerniswekkend wat mij betreft.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@okkehel  schreef:

En dat werkt dus helaas niet (meer):

 

Schermafbeelding 2020-08-23 om 12.40.33.png

Conclusie: Sony voor Apple-gebruikers een onderscheidende functionaliteit geschrapt door de software die er voor nodig is niet meer te ondersteunen. Had ik dus net zo goed voor minder geld destijds een m1 kunnen aanschaffen. Nu moet ik weer met kabeltjes en/of sd-kaartjes prutsen om de foto's op mijn computer te krijgen.

 

Dat dat allemaal zomaar kan..... verbazing- en ergerniswekkend wat mij betreft.


Dus omdat het appeltje een nieuwe firmware versie met een andere stuctuur weereens uitbrengt die niet compatibel is met de vorig firmware, is Sony nu de schuldig dat de huidige software niet meer werkt!!! Appeltje moet zich met update houden aan zijn vorig structuur en ook rekening houden met applicatie's van derden.

 

Je verbazing en ergeniswekkende irritatie kan je beter naar het Appeltje uiten.

Je irritatie naar Sony is een beetje omgekeerde wereld toch?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!