annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DSC-TX30 zo goed als nieuw> al mijn vakantie foto's zijn digitaal beschadigd wat nu??

MR.Engel
Nieuw

DSC-TX30 zo goed als nieuw> al mijn vakantie foto's zijn digitaal beschadigd wat nu??

Toen ik de foto's terug wilde zien van mijn vakantie op de camera. Bleken alle foto's beschadigd te zijn. Wat nu?? Ik ben ten einde raad. Ik heb een programma gevonden die ze waarschijnlijk kan repareren maar aanschaf hiervan is rond de €100,-

De camera is zo gloed als nieuw. Ik heb het vermoede dat de camera het geheugen kaartje (MicroSDHC class 10 64GB) niet aan kan. Terwijl ik hier niks over kan vinden in de handleiding.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Oei dat is echt balen...

 

Zijn alle foto's beschadigd?

 

Ik weet niet wat je met beschadigd bedoelt, maar je kan ook eerst proberen met "recuva" of "pc inspector", 2 goeie programma's om verloren foto's te herstellen. Weet niet of dat ook werkt voor beschadigde foto's, maar het proberen waard.

 

Het kan zijn dat de camera de schuldige is, maar meestal is het geheugenkaartje de schuldige, eerder dan de camera. Welk merk kaartje heb je gekocht?

 

Heb zelf ook de TX30 en heb zoiets nog niet meegemaakt.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai... Kan me levendig voorstellen dat je daar van baalt!

 

Het is inderdaad eerder het kaartje dan de camera zoals @Portmixus al zegt.

Zou het kaartje niet geschikt zijn geweest voor de camera dan zou je normaal gesproken al geen opnames hebben kunnen maken.

 

Kon je de foto's wel goed terug zien op je camera toen je op vakantie was?