annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Camera als webcam gebruiken

profile.country.NL.title
JasperVh
Nieuw

Camera als webcam gebruiken

Hallo, ik heb een Sony dsc-rx10 Mark 2 en ik wil deze graag op mijn computer aansluiten zodat ik hem als webcam kan gebruiken. als ik op internet zoek zie ik dat deze camera dat kan. maar als ik dan mijn camera op de computer wil aansluiten heb ik daar een setting voor nodig namelijk: Menu -> instellingen -> USB-verbinding -> Pc-afstandsbediening, maar als ik op USB-verbinding klik dan staat daar alleen Automatisch, Massaoplsag en MTP.
Mijn vraag is dus of ik mijn camera toch als webcam kan gebruiken, en zo ja hoe?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb je Facebook pagina ondertussen al ontdekt?

 

@Boterblommeken  schreef:

Ik wil nogmaals onze fantastische facebookgroep onder de aandacht brengen. Heel veel know how ondertussen waar je met je RX10 veel informatie kunt bekomen.



73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Heb je de Imaging Edge webcamsoftware al geïnstalleerd?

Ik heb het zojuist geprobeerd met mijn Son DSC-HX90V.

Deze camera staat NIET op de lijst van ondersteunde apparaten, maar dat weet de camera niet.

 

Als je de camera met USB aansluit op je computer dan kan je de bestanden zien.

Verder niets.

 

Imaging Edge gaat pas werken als je een conference app opent, zoals Zoom of Skype.

Rechtsonder op je W10 balk zie je een camera.

Ga je er over heen met je muis dan zie je Meet Now.

Klik je dat aan dan heet het ineens weer Skype.

De grap is nu dat Skype je camera onmiddelijk vindt.

Je ziet dan een vergelijkbaar beeld als rechts, Capture.jpg

 

Ik kan het iedereen aanraden Imaging Edge Mobile eens te proberen op je telefoon.

Zet je camera bijvoorbeeld buiten op een statief op een plek waar de vogels regelmatig rondhangen en je kan de mooiste plaatjes schieten.

Met je telefoon kan je de camera zoomen, de helderheid instellen en uiteraard ook foto's nemen.

Vergeet niet het sluitergeluid van de camera uit te zetten.

 

O ja, kijk ook even naar PlayMemoriesCameraApps.

Meld je aan met je Sony account of koppel je bestaande Sony account aan deze website.

Je treft er extra apps voor je camera aan.