annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alle afdrukken hebben een blauwe waas

OPGELOST
setsumon
Nieuw

Alle afdrukken hebben een blauwe waas

Sony Cybershot DSC-HX90V.

Alle foto's van deze camera die ik afdruk hebben een blauwe waas. Dit gebeurt alleen bij de met deze camera gemaakte foto's. Ik heb diverse instellingen en Auto uitgeprobeerd bij de opnames, het probleem blijft. Ik zet de foto's van de camera over naar de desktop en print vanaf de desktop. Op mijn desktop zien de foto's er goed uit. Ik weet niet waar ik naar een oplossing moet zoeken, dus hulp zeer welkom!  Hartelijk dank

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @setsumon

 

Het kan meerdere oorzaken hebben:

-Het kan zijn dat je scherm te geel staat ingesteld, dan lijken de afdrukken die je maakt ineens een stuk blauwer. Maar dat zou dan ook moeten zijn met andere afbeeldingen.

-De printer doet een bepaalde automatische optimalisering die voor deze foto's dan net erg blauw uitpakt.

Ik zou eens kijken hoe je printer instellingen zijn en als je via de verkenner print of daar niet ergens een vinkje 'optimaliseren' of iets dergelijks staat. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @setsumon

 

Het kan meerdere oorzaken hebben:

-Het kan zijn dat je scherm te geel staat ingesteld, dan lijken de afdrukken die je maakt ineens een stuk blauwer. Maar dat zou dan ook moeten zijn met andere afbeeldingen.

-De printer doet een bepaalde automatische optimalisering die voor deze foto's dan net erg blauw uitpakt.

Ik zou eens kijken hoe je printer instellingen zijn en als je via de verkenner print of daar niet ergens een vinkje 'optimaliseren' of iets dergelijks staat. 

profile.country.NL.title
hevaner
Ontdekker

Een mogelijkheid waar ik aan denk is de instelling van de witbalans. Afhanelijk van het licht moet de witbalans worden ingesteld.