annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
472  Weergaven

gotowe2.jpgWe willen u graag kennis laten maken met de winnaar van onze wedstrijd met onderwerp 'Eten'. Lees het interview en ontdek meer over de fotograaf en het verhaal achter zijn foto.

 

Kun je ons eerst wat over jezelf vertellen? Waarom ben je met fotografie begonnen?

Ik woon in de buurt van Poznań. Ik werk elke dag als fotograaf, voornamelijk voor de reclamebranche. Toen ik met mijn vriend fotografie studeerde, besloten we samen te gaan werken. Dat doen we nu al meer dan drie jaar.

Mijn interesse in fotografie heb ik gestolen van mijn vader, die er altijd door is gefascineerd. Als kind vond ik het geweldig om door oude fotoalbums te bladeren en als tiener leende ik de camera van mijn vader tot ik eindelijk zelf een professionele camera had.

 

Hoe voelde het toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen?

Ik was dolgelukkig maar ook verrast, want ik had nog nooit een fotowedstrijd gewonnen!

 

Kun je ons vertellen wat je heeft geïnspireerd om deze foto te maken en welke apparatuur je hebt gebruikt?

Tijdens onze studie gingen we pizza eten bij onze Italiaanse kennis Angelo, die een kleine pizzeria in Poznań runt. Op een dag besloten mijn vriend en ik een ongewone advertentie voor hem te maken die bedoeld was om de aandacht te trekken, vooral van studenten. We maakten een serie foto's met pizza's in vreemde, ongebruikelijke opstellingen. De foto waarop de pizza als masker wordt gebruikt is daar een van. Deze foto is gemaakt met een Nikon D700.

 

Kun je een aantal tips delen die andere fotografen kunnen helpen bij het maken van foto's die geschikt zijn voor een wedstrijd?

Ik denk dat het idee belangrijker is dan de apparatuur. Je kunt kijkers ook verrassen, vermaken of ontroeren met een foto die je met je telefoon maakt. Het is vooral belangrijk dat je weet welke emotie je wilt uitlokken en dat je daarvoor gaat.

Laat je niet ontmoedigen, en schrijf je zeker in voor wedstrijden! Wedstrijden motiveren je altijd om interessante creaties te maken en je creativiteit verder te ontwikkelen, ook als je niet de eerste plaats wint.