annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
522  Weergaven

1st.jpg

Fel en opvallend: tijdens onze meest recente fotowedstrijd draaide alles om de kleur geel. Van jullie inzendingen zijn we heel vrolijk geworden!

De winnaar van deze maand is Helga uit Duitsland. Lees wat ze te zeggen heeft over haar foto en ontdek hoe ze hem heeft gemaakt in ons 'interview met de winnaar'.

 

Om te beginnen, waar kom je vandaan en wat doe je in het dagelijks leven?
Ik woon in Noord-Duitsland, in Schleswig-Holstein net buiten Hamburg. Ik ben al twee jaar met pensioen en ik geniet van mijn vrijheid.
Ik breng veel tijd in de tuin door, waar ik graag foto's maak.

Wanneer kwam je voor het eerst in aanraking met fotografie en wat was je eerste camera?
Tot mijn vijftigste speelde fotografie geen grote rol in mijn leven. Mijn eerste camera was een Konica Minolta Digital, waarmee ik af en toe snapshots maakte. Ik raakte pas echt geïnteresseerd in fotografie toen ik een Sony A100 kreeg.

Wat dacht je toen je de e-mail kreeg waarin stond dat je onze fotocompetitie weer had gewonnen?
LACHEND De laatste keer was vijf jaar geleden. Maar ik was nog steeds erg blij. Ik was niet thuis en de databundel van mijn telefoon was op, en dus kon ik alleen de onderwerpregel van de e-mail zien.
Ik was daarom heel benieuwd welke foto gewonnen had. 

Wat is het verhaal achter je foto? Hoe kwam je op het idee?
GEEL is een positieve kleur en dat thema sprak me erg aan. Ik wilde een foto maken die echt zou opvallen.
Vervolgens begon ik wat te experimenteren met geel krijt en geel papier.

Welke apparatuur en accessoires heb je voor deze foto gebruikt? Wat was je creatieve proces? En heb je de foto bewerkt?
De apparatuur die ik heb gebruikt, heeft iedere fotograaf thuis staan. Een camera, een macrolens, een statief, een strijkijzer, spelden, een bureaulamp en wat geel papier.
Ik heb de foto in de handmatige modus met een RAW-indeling genomen en ontwikkeld met Camera RAW.

Heb je nog advies voor andere fotografen?
Er zijn overal tips te vinden. Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat je je eigen ideeën hebt, geduldig bent en niets probeert te forceren. Laat je eigen individualiteit zien.