annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
461  Weergaven

large.jpg

Voor onze meest recente fotowedstrijd daagden we je uit om het thema 'Werk' vast te leggen. Maak kennis met onze winnaar, Csaba, en ontdek hoe hij de winnende foto maakte.

 

Kun je ons eerst vertellen waar je woont en wat je doet?

Ik woon in Boedapest, Hongarije en ben wiskundige. Ik werk als senior ingenieur bij een IT-bedrijf en als serieuze hobby verzorg ik de fotografie voor een aantal dansgezelschappen en theaters.

 

Wanneer ben je met fotografie begonnen en wat was je eerste camera?

Ik ben begonnen met fotografie tijdens mijn universitaire studie eind jaren 80. Mijn camera was een Praktica MTL 5B (die ik nog steeds heb) en ik gebruikte 2 lenzen, 1.8/50 mm en 2.8/29 mm. Deze uitrusting heb ik een paar jaar gebruikt.

 

Hoe voelde je je toen je de e-mail kreeg waarin stond dat je opnieuw als winnaar was gekozen in een fotowedstrijd?

Ik vind het heel fijn als mijn werk wordt erkend — bedankt dus — maar ik word er het gelukkigst van als mijn foto de schoonheid kan overbrengen die ik zag op het moment dat ik de foto maakte.

 

Kun je ons het verhaal bij de foto vertellen? Waar kwam het idee vandaan voor deze foto?

Ik ging naar het 'Jazz en wijn'-festival in Veszprém, een stad in het westen van Hongarije. Ik had toestemming gekregen om de optredens daar vast te leggen, maar ik vond de lokale wijnmakers en boeren die hun producten verkochten veel interessanter. Toen ik een mooi meisje zag, besloot ik onmiddellijk deze foto te maken. Ik vroeg haar om toestemming, en die gaf ze graag. Ze was heel blij met het resultaat — deze foto is later door haar familie gebruikt om reclame te maken voor hun kaasproducten.

 

Tot slot, wat zou je andere fotografen willen adviseren om een winnende foto te maken?

Fotografie draait voor mij om aandacht voor je omgeving, en het herkennen van kansen. Ik raad iedereen aan om op pad te gaan met open ogen: de wereld om ons heen staat bol van de verborgen schoonheden.