annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pixels in mijn films - HXR-MC2500 toestel

profile.country.BE.title
Vothix
Lid

Pixels in mijn films - HXR-MC2500 toestel

Ik heb de MC2500 aangekocht om in donkere omstandigheden te kunnen filmen. Na enige opnames ben ik deze gaan bewerken in Pinnacle Studio en valt het direct op dat de filmpjes blokjes vertonen. Slechte kwaliteit dus. Camera is ingesteld op AVCHD 1080/50i FX. Er zijn van diezelfde avond video's gemaakt met GSM toestellen die beter zijn dan mijn schouder camera. :worried:

Wat doe ik mis?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Vothix en welkom bij de Community!

 

Zo, da's een flinke camera! Lijkt me inderdaad dat je daar betere beelden mee zou moeten kunnen maken dan met de gemiddelde smartphone.

Als je de filmpjes met iets anders afspeelt dan in Pinnacle, ziet het er dan ook blokkerig uit? Kan zijn dat het bewerkingsprogramma een soort verkleinde versie laat zien om het bewerken wat soepeler te maken (weet dat Adobe Premiere iets dergelijks doet bij grote bestanden) 

 

Misschien ten overvloede maar hier https://training.sony-europe.com/ heeft Sony voor de meer professionele gebruiker online trainingen op video gebied. 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

De preview-venster in een NLE zegt niet alles over de uit-eindelijke beeld kwaliteit.

 

Zo is de de preview in VMS 11 in te stellen op "Draft - Preview - Good - Best", waarbij natuurlijk de optie "Best" het mooiste beeld geeft.

 

Wel je project met de juiste settings opstarten (denk ik). Dus wil je er een BD-disc/DVD of op internet (Vimeo/YouTube) zetten......

 

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
HansSt01
Ontdekker

Sowieso kan je het beste filmen in 25p (of bij erg bewegende beelden 50p). Je kan daarnaast je lamp gebruiken tot een korte afstand tot je onderwerp. Staat je ondererp meer dan enkele meters van je vandaan, ben je afhankelijk van externe lichtbronnen. Je kan daarnaast ook spelen met de shutter.

profile.country.NL.title
HansSt01
Ontdekker

Oh, je kan ook de juiste scene kiezen: Night scene.