Deel jouw ervaring!
Met mijn vorige camera kon ik op "telemacro" filmen. Moet ik met de FDR AX53 op een enkele cm werken, of kan ik op afsand macro vastleggen?
Beste Roodhorst,
Welkom op het forum.
Bedankt voor je vraag. Hopelijk kan één van onze experts je verder helpen met deze vraag.
Met vriendelijke groet,
De term 'telemacro' zegt mij zo een twee drie niks, maar ik zit dan ook meer in de foto hoek.. Hoe werkte dat precies? Macro in fotografie is per defenitie op weinig cm werken, met zo veel mogelijk vergroting dus.
Het gaat in mijn vraag over een camcorder. In de vorige serie camcorders kon je in de menustructuur kiezen voor TELEMACRO, een stand waarin de camera op grotere afstand van het onderwerp in macro kon filmen.
Bij de DFR AX53 is er onder menu geen macro-instelling. Als je maar heel dicht op het onderwerp gaat zitten verschijnt er echter wel een symbool voor macro (tulpje). Maar dan zit je op 2 cm van je onderwerp. Ik wil graag op grotere afstand van mijn object filmen......
Als je van veraf wil filmen heet dat waarschijnlijk geen macro meer in deze versie. Is er op de camera iets te vinden van clear image zoom?
Waarschijnlijk gaf de term verwarring omdat het eigenlijk per definitie betekent dat je op kleine afstand nog kan scherpstellen.