annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foutmelding PMB 'FilterTree.xml'

profile.country.nl_NL.title
MN1983
Bezoeker

Foutmelding PMB 'FilterTree.xml'

Onlangs de Sony HDR CX130 aangeschaft, wil nu de filmpjes op DVD zetten maar helaas werkt PMB absoluut niet. Krijg voortdurend de melding: Kan 'Sony\PMB\FilterTree.xml' niet lezen. Heb PMB al opnieuw geinstalleerd, de update geinstalleerd maar niets helpt. Met alternatieve programma's tot nu toe ook niet gelukt om een fatsoenlijke DVD te branden. Begin langzaam aan spijt te krijgen van deze aankoop...

Iemand een oplossing?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
VdeKraker
Nieuw

Hoeraa, je bent niet alleen in deze strijd. Bij mij werkt het programma alleen onder de Administrater account of op een andere PC. Gebruikt u ook meerdere PC's? Staat het bestand op die ene PC of op een netwerkdrive of NAS? Bij mij is dat wel het geval.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ook ik ervaar hetzelfde pobleem. tijdens het opstarten van het programma krijg ik de melding "kan Sony PMB\FilterTree.xml" niet lezen. Gezocht of ik deze file kan vinden. blijkt niet op het systeem aanwezig te zijn.

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je geeft aan niks helpt, maar wat heb je allemaal geprobeerd. Kun je dit aangeven. Dit maakt het mee denken/helpen stuk makkelijker.

 

https://community.sony.co.uk/t5/pcs-accessories/cannot-read-sony-pmb-tree-filter-xml/td-p/246351

This may be due to an old file, possibly from a previous installation, or one created for another version of Windows. To overcome the problem simply delete the offending FilterTree.xml file and let PMB create a fresh one.

 

To do this:

(1) If open, close your PMB.

(2) Using your Windows Explorer go to the "Sony PMB" folder (usually a subfolder of "My Documents") and locate the offending FilterTree.xml file.

(3) Delete it (or, if you are nervous about doing that, move it to your desktop temporarily).

(4) Using the Start Button (or Windows keyboard key) go to "All Programs" / "PMB" where you should see PMB Help, PMB Launcher and just PMB.

(5) Click on PMB and it should open correctly without the error message.

 

If you wish to double check, go back to the folder mentioned in Step 2 and you will see the newly-created file (so, if you were nervous, you can now safely delete the old one from your desktop).

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik heb gezocht naar de betreffende file. deze zou moeten zitten in \users\????\Documents\Sony PMB.

Zowel de directory als de File "FilterTree.xml" zijn niet aanwezig op mijn systeem.

Handmatig tocg maar de Directory Sony PMB aangemaakt in de Directory Documents.

Helaas, de File "FilterTree.xml" wordt niet aangemaakt.

Mogelijk is het programma gewijzigd en is deze functie komen te vervallen en vergeten deze check te verwijderen in de nieuwe versie.

 Ik moest de nieuwe versie opnieuw installeren i.v.m. de aanschaf van een nieuwe computer.

Echter op mijn "oude" computer was deze Directory Sony PMB nog wel aanwezig.

De gehele directory heb ik nu gecopieerd naar mijn nieuwe computer.

Nu blijft de foutmelding weg.

In de betreffende Directory Sony PMB staan nog meer files. Waar deze voor zijn is mij niet bekend. 

Dit zijn o.a de subdirectorys (met inhoud):

Calenderinfo

CamGPS (met Log files als inhoud)

Mapview

Tracklog

en de File "FilterTree.xml" 

M.a.w. Een nieuwe installatie over een oude heen zal wel werken.

Bij een volledig nieuwe installatie wordt de Directory (met inhoud) Sony PMB niet aangemaakt.

 

Groeten van Arie Broekhuizen

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk heeft de nieuwe PC ook een ander OS.

De files in ieder geval goed bewaren. Jammer dat deze niet meer bijgevoegd kunnen worden in je post.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ja dat klopt inderdaad. 

Ik ben van mijn oude computer met Windows 7, naar een nieuwe computer met Windows 10 gegaan. Na een 'schone installatie' op de nieuwe computer, bleek zowel de betreffende file als ook de Directory 'Sony PMB' niet aanwezig te zijn op mijn nieuwe PC. Mogelijk worden de file(s) in het nieuwe programma niet meer gebruikt maar is de filcheck op aanwezigheid hiervan nog in het programma aanwezig

Gr, Arie