Deel jouw ervaring!
Beste,
Ik heb zojuist een AX53 aangeschaft. Ik wil hiermee onder meer interviews afnemen; daarvoor heb ik reeds 2 Lavalier Rode SmartLav+ microfoons aangeschaft.
Wanneer ik de microfoons echter aan de camera koppel, hoor ik GEEN geluid. Hoe kan dit?
Ik ben zeer technisch; daar kan het dus niet aan liggen.
Gr
Er zit geen stereoplug op dat type microfoon. Ze zijn bedoelt voor de hoofdtelefoon poort op een smartphone.
Wellicht dat een converter ervoor zorgt dat ze wel werken.
Die microfoons zijn inderdaad alleen voor het gebruik met smartphones/tablets zoals @Vinc_E al zegt.
Ben bang dat een converter ook weinig goed zal doen, als je uberhaupt een hiervoor geschikte zou kunnen vinden. Als je ze niet meer kunt retourneren zou ik het geluid opnemen met je smartphone en achteraf toevoegen. Geeft je dan gelijk wat meer bewegingsvrijheid dan wanneer je de microfoon direct aan de camera verbindt.
beste Flyer, ik heb dezelfde plannen en wil binnenkort tot aankoop van een FDR-AX53 overgaan; ik zag dat de microfoons die jij noemt met kabel en plug werken en bedoeld zijn voor iphone.
is het probleem inmiddels opgelost, heb je ervaring met het aansluiten van draadloze dasspeldmicrofoons op de camera? gaat dat goed?
verder ben ik wel benieuwd of je ervaring heb opgedaan met de microfoon die op de camera zit en of die voldoet voor interview qua verstaanbaarheid ook als je wat verder weg bent met de camera.
hoor graag Paul