annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ERROR E:62:10 EN DSC-HX400V

profile.country.NL.title
tomstam
Ontdekker

ERROR E:62:10 EN DSC-HX400V

In 2013 de HDRCX739EB GEKOCHT VOOR € 848,-. In september 2017 moest er een nieuwe lens in kosten € 294,-. Nu weer storing E:62:10. (bij Tech Repair b.v. slecht 3 mnd garantie op de reparatie). Gezien het veel voorkomen van deze klachten lijkt het mij dat Sony Nederland in actie moet komen.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

 

Hi Tomstam,

Wat vervelend om te horen. Heb je al geprobeerd om de camera te resetten. In het menu bij instellingen kun je kiezen voor resetten / fabrieksinstellingen of initialiseren. Het laatste is de meest ingrijpende reset, meeste kans dat dat eventueel helpt.
Mocht dit niet lukken dan denk ik dat je de camera moet aanmelden bij een Sony reparateur zoals Tech Repair. 
Of contact opnemen met de winkel van aanschaf. Lijkt me niet dat wat je nu meemaakt normaal is. Vooral als het na een reset niet weggaat. 

Groeten,
Thijs

profile.country.NL.title
gojanwisse
Nieuw

Heb dezelfde klachten met de Sony HX400v

ook error 62:10 is nu al 7 weken weg voor reparatie.

gelukkig had ik er een jaar extra garantie bij gekocht.

dit is overigens al de tweede camera met het zelfde gebrek.

mvg Gojan.

profile.country.US.title
sony.e.62.10
Bijdrager

Hi,

Spijtig genoeg is dit is een probleem dat heel veel gebruikers ervaren bij het gebruik van Sony-camera's. Kijk op http://sony-e-62-10.atspace.cc. Een tijdelijke oplossing is beschikbaar op https://www.youtube.com/watch?v=RI0RCVeDYuY.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Is het een hardware probleem of een software probleem.

Is het mogelijk het zelf te repareren?

Ik bedoel niet een reset of de truc met de batterij uitnemen, maar repareren.

profile.country.US.title
sony.e.62.10
Bijdrager


@Strampke heeft geschreven:

Is het een hardware probleem of een software probleem.

Is het mogelijk het zelf te repareren?

Ik bedoel niet een reset of de truc met de batterij uitnemen, maar repareren.

Om een ​​volledig antwoord te hebben, zou ik zeker aanraden om de sectie "Analyse van de oorzaak van het probleem E:62:10" van de website http://sony-e-62-10.atspace.cc te lezen, volledig in het Nederlands vertaald.
Foto's en video's zijn verzameld op de website maar ik kan ze spijtig genoeg niet hier allemaal repliceren.

 

Website.jpg

 

Het is nu duidelijk dat het over een hardware fout gaat van de elektronische lint die de camera verbindt met de stabilisatiesensors op de lens.


Onder garantie vervangt SONY inderdaad enkel deze verbinding tussen de optische lens en de kaart (zie getuigenissen op de website). De vervangingswaarde van dit elektronische lint is dan slechts enkele euro's. Het is gemakkelijk te vinden worden op Internet, maar dit impliceert echter een volledige ontmanteling van de camera, wat niet echt mogelijk is voor de gemiddelde klant.


Wanneer de garantie verlopen is, vragen ze om de complete lenscilinder te vervangen...wat een kost betekent die ongeveer gelijk is aan de aankoopkosten van een nieuw apparaat.


Geprogrammeerde obsolescence dus.


SONY gaf het zelfs toe in deze discussie. Ze zijn op de hoogte sinds 2015 en doen gewoon niets.