annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WF-1000XM4 muziek geluid uit oortjes maar aan één kant hoorbaar

profile.country.NL.title
henk4400
Nieuw

WF-1000XM4 muziek geluid uit oortjes maar aan één kant hoorbaar

Het probleem wat eenvoudig is te recreëren is als volgt. Je opent de laadcassette en doet b.v. eerst het rechteroortje in daarna het linkeroortje. In beide oortjes hoor je de normale opstart geluiden zoals battery fully loaded etc..

Muziek is echter alleen hoorbaar in het rechter oortje.

Als je na het openen van de cassette eerst het linkeroortje inbrengt en daarna het rechteroortje dan is alleen het geluid in het linkeroortje hoorbaar. Dus afhankelijk welk oortje je als eerste pakt komt daar het geluid uit.

Op internet zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem zie b.v. https://us.community.sony.com/s/question/0D54O00007VdZvmSAF/wf1000xm4-only-connects-one-earbud-at-a-...

De individuele reset procedure, terug naar fabrieksinstelling en opnieuw initialiseren ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Probleem blijft aanwezig.

Ook heb ik uitgesloten dat het iets met mijn iPhone te maken zou hebben. Ook via mijn iPad, mijn Windows 11 laptop en via een Android toestel van een goede kennis doet het probleem zich voor.

Ik zit nog ruim in de garantietermijn en het probleem 17-1-2023 voorgelegd aan Coolblue de firma waar ik ze gekocht heb. Gezien de prijs van de oortjes mochten ze niet omgeruild worden voor nieuwe maar zouden ter reparatie worden opgestuurd.

25 dagen later op 11 februari ontving ik ze terug. Geen reparatieverslag alleen de oortjes met bijbehorende laadcassette. WF-1000XM4 versie is 1.5.0

Gelijk geprobeerd natuurlijk. Helaas direct fout. Afhankelijk welk oortje je als eerste inbrengt daar komt het geluid uit. Ik laat het oordeel over de prestatie van het repair centre graag aan Sony over. ik mag aannemen dat Sony een bepaalde standaard hanteert en dat deze in dit geval enig onderzoek wel rechtvaardigt.

Nadat mijn adrenalinespiegel weer enigszins normaal was ben ik zelf verder gaan proberen.

Wat heb ik nu ontdekt: Je doet beide oortjes in. Een van de oortjes, bijvoorbeeld het linkeroortje, geeft geen geluid maar als je dan het rechter oortje uitdoet en met je vinger op de drie gouden stippen drukt dan maakt het linker oortje plotseling wel contact. Dan doe je het rechteroortje ook in je oor en je hebt geluid aan beide kanten.

Samenvattend er is een probleem wat eenvoudig is te recreëren en er is nu een mogelijkheid om het probleem te omzeilen.

Lijkt mij dat iemand met kennis van zaken dit makkelijk zou moeten kunnen oplossen.

Wat nu? De oortjes functioneren niet goed en zitten nog ruim in de garantie.

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In de "Helpgids" op de ondersteunings pagina in de IOS hoofdstuk wordt duidelijk aangegeven dat eerst de linker en daarna de rechter headset uit de oplaadhoes moet worden gehaald, dat daarna de headset automatisch wordt ingeschakeld.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!