Deel jouw ervaring!
Sind de firmware update van de dopjes naar 1.3.7 is het inmiddels mogelijk om deze middels Bluetooth te koppelen met Windows 10 apparaten, maar zowel de desktop thuis als de laptop op kantoor hebben hetzelfde probleem.
De dopjes spelen muziek af, maar met stotterende geluid en soms zelf drop outs.
Ook is het plaatsen van een Skype for Business call onmogelijk. Het gesprek wordt wel gestart en de andere persoon hoort mij ook, maar ik krijg geen geluid van de andere kant, terwijl de meters in het geluidoverzicht van Windows wel uitslaan. Voordat 1.3.7 geïnstalleerd stond konden de earbuds helemaal niet connecten met Windows, dus er is vooruitgang, maar lekker werken doet het nog altijd niet.
Wat al geprobeerd is:
- Opnieuw pairen.
- Factory reset van oordopjes
- Hands free service op oordopjes in Windows uitgeschakeld.
Geen van deze pogingen heeft resultaat gehad.
Graag had ik van Sony vernomen vanaf wanneer deze oordopjes fatsoenlijk met Windows 10 gaan samenwerken. Met de WH-1000XM2 werkt het namelijk wel vlekkeloos, dus het is geen issue met de bluetooth ontvangers in mijn laptop op desktop.
De nieuwe firmware heeft een groot deel van de issues verholpen.
Ik kan nu Skype for Business gebruiken en het geluid stottert ook niet meer wanneer ik met Windows verbonden ben.
Nu heb ik alleen een nieuw probleem erbij dat de Bluetooth verbinding sporadisch verbroken wordt. Ik heb er vertrouwen in dat dit in een toekomstige update ook weer verholpen wordt.
Al met al een grote verbetering!
P.S. Helaas wel weer een voorbeeld waarbij Sony op dit forum eerst de schuld bij de klant probeert neer te leggen, in plaats van het serieus ingaan op de door de klant aangegeven problemen.