annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundplate HT-XT2 geeft geen geluid via HDMI ARC

OPGELOST
profile.country.NL.title
Arco-nl
Nieuw

Soundplate HT-XT2 geeft geen geluid via HDMI ARC

Ik heb een HT-XT2 soundplate aangeschaft en deze aangesloten op de HDMI ARC in-/uitgang van mijn tv (een Sony KD-55XE8599B). Ik had verwacht dat het meteen zou werken, aangezien BRAVIA Sync aan staat, maar niets is minder waar. Wat ik ook probeer, ik krijg er geen geluid uit.

 

Het beeld van de soundbar (menu’s e.d.) zie ik wel als ik de HDMI ARC ingang op de tv selecteer. Ik kan via het geluidsmenu op de tv ook wat zaken op de soundbar instellen. Dus zou ik verwachten dat het apparaat goed wordt herkend en dat alles zou moeten werken. Maar als ik bij de BRAVIA Sync instellingen de lijst van gekoppelde apparaten bekijk, dan staat de soundplate er niet tussen, ook niet na het verzenden van het “toestaan”-commando.

 

De software op zowel tv als soundplate is bijgewerkt. Ik heb beide apparaten gereset. Maar niets werkt. Ik heb geprobeerd om wat tv-instellingen te wijzigen (speakers van “tv” naar “extern”, audio-uitgang van “koptelefoon” naar “vast”). Geen resultaat, behalve dat ik helemaal geen geluid meer had, omdat ook de tv-speakers werden uitgeschakeld. Ook heb ik het met 3 verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. Zie ik misschien toch ergens nog een instelling over het hoofd?

 

Overigens heeft een vriend van mij vorige week precies dezelfde soundplate gekocht, en hij heeft hetzelfde probleem, dus het lijkt er niet op dat het om een defecte soundplate gaat (tenzij ze toevallig allebei stuk zijn).

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Arco-nl
Nieuw

Update: ik kom er net achter dat het werkt als ik de stekker uit de HDMI 2 poort van de tv haal. Daar heb ik zo'n Android boxje op aangesloten. Blijkbaar een software-bug in de tv.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Arco-nl
Nieuw

Update: ik kom er net achter dat het werkt als ik de stekker uit de HDMI 2 poort van de tv haal. Daar heb ik zo'n Android boxje op aangesloten. Blijkbaar een software-bug in de tv.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoezo een TV software bug? Denk eerder aan een HDMI CEC probleem tussen de TV en het Android kastje.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!