annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sounbar HT-ZF9 geen geluid meer zodra hdmi 2 in gebruik wordt genomen

profile.country.NL.title
SonyFX_Raj
Ontdekker

sounbar HT-ZF9 geen geluid meer zodra hdmi 2 in gebruik wordt genomen

Hoi,

ik heb een combinatie Sony XF9005 + sounbar HT-ZF9.

Soundbar via via hmdi out naar tv via HDMI ARC en geweldig geluid. Maar zodra ik mijn pc koppel naar hdmi 2 (4K) valt alle geluid weg... Geluid kan wel maar enkel via de tv-speakers...

-de kabels gestest, niks mis mee.

-bravia sync uitgezet, nog steeds geen geluid

-WIndows geluidsinstelling gereset. nog steeds geen geluid

-soundbar uitgeschakeld en wel ja geluid via de tv-speakers via de setup met PC.

Hoe krijg ik dezelfde geweldige geluidservaring voor mijn PC via de soundbar...

Aub help....

 

Alvast bedankt,

Raj

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt verdacht veel op een HDMI CEC probleem tussen XF9005 en de PC.

 

De mogelijke oplossing: casten vanaf de PC naar de XF9005.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SonyFX_Raj
Ontdekker

Dank je voor je reactie.

 

Maar hoe kan ik met zekerheid vaststellen dat het een hdmi cec probleem is?

Op een aantal fora heb ik inderdaad dezelfde issues kunnen vinden. Een cec killer is niet in alle gevallen een oplossing. En bovendien kan ik niet herleiden wat de bandbreedte van deze hdmi verloopje is ivm met 4K doorgifte.

 

Alvast bedankt,

Raj

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

hoi @SonyFX_Raj

 

Is dit issue bij alle apparaten die HDMI 2 gebruiken? En wat gebeurd er als je de poorten omwisseld? 

profile.country.NL.title
SonyFX_Raj
Ontdekker

Hoi Vince,

 

Het maakt niet uit welke hdmi-poort van de tv ik gebruik, dit probleem komt dus voor bij alle hdmi-poorten.

DIt probleem heb ik ook als ik de pc aansluit op de hdmi out van de soundbar.

 

Maar zodra ik een cec-killer aansluit van de pc naar de soundbar wordt door mijn pc meteen de dolby atmos mogelijkheden herkend en heb ik geluid :slight_smile: via mijn soundbar.

 

De PC met hdmi CEC-killer rechstreeks met de tv aansluiten werkt dus niet als de soundbar is aangesloten. Het geluid valt meteen weg. Ik heb nog wel toegang (beeld) tot mijn soundbar en mijn PC.

Beeld met of zonder CEC-killer en willekeurige hdmi-poorten heb ik dus altijd. Ik heb dus ook altijd toegang tot mijn soundbar en kan dus alle instellingen aanpassen.

 

Bluetooth werkt ook maar de Dolby Atmos (codec) wordt niet herkend. Dus voorlopig zal ik maar de hdmi CEC-killer blijven gebruiken. Deze oplossing heeft niet helemaal mijn voorkeur.

Ik heb trouwens een AMD RX 580 videokaart met hdmi 2.0 als output van beeld en geluid vanaf mijn PC.

 

Op internet kan ik niks vinden van een hdmi CEC probleem met videokaarten. Wel kan ik genoeg vinden over hdmi CEC problemen voor de aansluiting soundbar en tv's.

 

Ik vind de oplossingen belangrijker dan een eventuele schuldvraag over de implementatie van de hdmi-protocol.

Dus alle oplossingen van jou worden zeer gewardeerd.

 

Alvast bedankt,

Raj

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De CEC problemen op een HDMI poort komen zelden of nooit voor tussen 2 apparaten van Sony, wel tussen apparaten van 2 verschillende merken.

 

Is het probleem ook aanwezig als je de PC via HDMI met de XF9005 verbind?

 

 
suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SonyFX_Raj
Ontdekker

Als ik de sounbar niet aansluit via hdmi. Dus enkel tv en pc met elkaar dan heb ik 4k beeld. Het geluid komt via de tv-speakers dus wel geluid. Ik kan via deze methode via bluetooth toch geluid krijgen via de soundbar voor zowel tv afzonderlijk als voor mij pc. Helaas geen Dolby Atmos via deze methode.

 

Het probleem onstaat enkel als ik OF de soundbar via hmdi aansluit OF de pc via hdmi. De verschillende hdmi poorten maken niets uit.

 

Ik heb helaas ook geen softwarematige oplossingen kunnen vinden om voor mijn PC de HDMI CEC (pin 13) te blokkeren of om te leiden om te testen. Als ik de HDMI CEC ook maar voor een paar seconden kon blokkeren dan kan ik deze situatie isoleren en kunnen bevestigen dat het een HDMI CEC probleem is. Ik kan dus het probleem en de oplossing niet met zekerheid bevestigen.

Dus vandaar dat alle oplossingen en meningen welkom zijn.

 

Alvast bedankt,

Raj