annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony wh-1000xm5

profile.country.NL.title
Theodus
Ontdekker

Sony wh-1000xm5

The headphone is a nightmare. Not a year old, after some time it'starts beeping as if I touch it. Which I don't. Imagine trying to listen to classical music while waiting for the next beep.

 

Have sent it away for repair, took almost three weeks. Got it back, it was adjusted and checked. And ofcourse the problem was still there. Only option is to send it again. I hate the damn thing.

 

 

<Translate>

De koptelefoon is een nachtmerrie. Nog geen jaar oud, na een tijdje begint het te piepen alsof ik het aanraak. Wat ik niet doe. Stel je voor dat je naar klassieke muziek probeert te luisteren terwijl je wacht op de volgende piep.

 

Heb het weggestuurd voor reparatie, duurde bijna drie weken. Heb hem terug gekregen, is afgesteld en nagekeken. En natuurlijk was het probleem er nog steeds. Enige optie is opnieuw verzenden. Ik haat het verdomde ding.

 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
BLDMedia
Ontdekker

mocht jij, Theodus, of iemand anders met dezelfde 'uitdaging' dit lezen:

 

probeer eens de koptelefoon helemaal (binnen en buitenkant, ook achter de hoofdband en tussen de oorkussens) goed schoon te maken.

 

Ik doe dit met een vochtige doek (keukendoekje, warm water, helemaal uitwringen of een vochtig alcohol of brillenreinigings- doekje).

Daarna helemaal goed droog maken.

 

soms werkt dit bij mij langer dan anders maar ik lees graag of het werkt!

profile.country.NL.title
BLDMedia
Ontdekker

laatste update;

geen goede reclame voor Sony maar ik ben weer terug naar Bose!

 

Vanuit de eerder beschreven situatie kan ik de beide XM5's in de studio gebruiken.
(1 direct op de Audio Interface - 1 direct op mijn Gitaarversterker).

 

Dit is een hele dure oplossing (in vergelijking met andere studiokoptelefoons) maar ik ga mijn kuren natuurlijk niet doorverkopen aan een ander.

 

Het is nl niet alleen 'de piep-geluiden' maar dit is dus hetzelfde geluid als wanneer je de rechter-oorschelp aantikt om de koptelefoon te bedienen.

 

Als je zo'n piepje hoort gaat dus ook de muziek / podcast / luisterboek op pauze / een nummer verder / terug enz enz. 

Alsof het piepje zelf al niet irritant genoeg is.

Nu ik de koptelefoons via een audiokabel aansluit en de bluetooth verbinding met verschillende devices (Tablet, telefoon) heb verbroken hoor ik de irritante geluiden ook niet meer.

 

Nogmaals dure oplossing waarbij ik dit puur zie als 'goedpraten' van mijn kant.

 

De Bose is ondertussen heerlijk; 

zoals beschreven eerder gebruikt en het is een feest om via 'vaste knoppen' snel de functies te kunnen gebruiken.

 

Door de ellende met de XM5 had ik ook alle andere (voice opdrachten e.d.) opties uitgezet dus dat is ook weer fijn dat dit beschikbaar is.

 

Inmiddels gewend aan het feit dat ik geen piepjes meer hoor maar dit blijft een bijzonder, vervelend, verhaal!