annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

zwarte driehoek onderin scherm KDL-43W809C

profile.country.NL.title
sebazzk
Ontdekker

zwarte driehoek onderin scherm KDL-43W809C

Sinds 3 maand heb ik nu een Bravia (43w809C)

 

opzich zeer tevreden, echter heb ik onderin mijn beeld direct boven de LED indicator een zwarte driehoekige schaduw in het beeld, die je vooral ziet bij bewegend beeld.

 

nog meer mensen die hier last van hebben en/of de oplossing hiervoor weten?? 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Heb wel eens gelezen dat de schroeven niet al te vast aan gedraaid mogen worden.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het is mogelijk om de schroeven achterin de TV iets losser te maken. Dat scheelt vaak in beeld vervormingen, mocht je daar last van hebben. 

 

Anders raad ik je aan het op een foto vast te leggen. Kunnen we zien wat je bedoelt. Als dat mogelijk is, want bewegend beeld is niet heel makkelijk om een foto van te maken. 

profile.country.NL.title
sebazzk
Ontdekker

DSC_1586.JPG

 

hierbij een zo goed mogelijke foto van de driehoek in beeld, ben hiermee al bij de verkopende partij geweest, maar die verwijzen me naar sony...

ook selectro service group zegt dat het zo hoort, maar ga hier uiteraard niet mee akkoord, de tv in verschillende zaken bekeken en ik ben de enige met die vlek in beeld

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Ik ben sinds vorige week ook in het bezit van de KDL-43W809c en heb inderdaad ook "last" van zo'n schaduwachtig driehoekje recht boven de LED-sensor. Dit valt inderdaad alleen op bij lichte beeldweergaven en valt misschien onder de toleranties van Sony bij de quality-check. Ik heb in winkels ook dure TV's gezien met met beeldoneffenheden, zoals backlight bleeding en clouding. Mijn vorige Sony uit 1999 (KDL-40W5500) had geen enkel beeldprobleem, misschien kwam dat doordat hij bredere randen om het scherm had in vergelijking met de dunne randjes van het huidige toestel en stonden de LED's verder van de randen af. Om schroeven los te draaien en het scherm met een doek masseren zoals ook ergens beschreven staat, lijkt me iets te ver gaan en dan zou dit in de fabriek al een simpele oplossing zijn om deze fouten te voorkomen. Ik ben benieuwd wat uw oplosing voor dit probleem is en of er vanuit Sony een oplosing voor is, of dat het geaccepteerd moet worden en we er maar niet te veel op moeten letten.

profile.country.NL.title
sebazzk
Ontdekker

fijn om te lezen, dat ik niet de enige ben met dit probleem
en om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik heb nog steeds geen oplossing....zowel verkopende partij al Sony geven hierin niet thuis, en ben bang dat we hiermee moeten leren leven (hoe absurd dit ook mag zijn)
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wat ik hier of daar leest is het beeldscherm met een zachte doek te masseren. Ook lees ik regematig dat de schroeven als het toestel is opgehangen niet al te vast moeten worden aangedraaid.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kan je een grotere foto uploaden? 

 

Ik kan niks zien namelijk. 

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Het is niet heel goed zichtbaar bij stilstaand beeld, bij mij is het eveneens precies boven de LED en het Sony embleem en vooral zichtbaar bij effen gekleurde beelden en camerazwenkingen, o.a. bij voetbalwedstrijden. Het lijkt net of er 1 ledje niet, of niet fel genoeg mee brandt bij bepaalde kleuren. Op YouTube staat ook een review van een KDL-43W805C waar ook een beetje schaduw zichtbaar is boven de LED  https://www.youtube.com/watch?v=dk4aWP9jyjM op 12:56, bij het egaal groene beeld. Het is voor mij niet zo'n groot issue en ik kan er wel mee leven, maar het zit er wel en op mijn vorige Sony uit 1999 had ik geen enkele beeld oneffenheid. Zoals ik al zei, dit zal wel binnen de kwaliteitsnormen van Sony vallen en wordt een TV hier niet op afgekeurd. Als je reviews leest van veel andere merken is dit nog een kleinigheidje, bij veel TV's komen allerlei beeldfouten voor (ook bij de veel duurdere toestellen) zoals banding, clouding, backlightbleeding, dirty screen effect, etc.