annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

xd9305 en hdr

profile.country.NL.title
pedeko
Ontdekker

xd9305 en hdr

Ik gebruik 4k HDR settopbox,Apple TV 4k, Marantz 1606 receiver en Sony XD9305 TV.Geluid loopt via Homecinemasysteem dat is aangesloten op Marantz 1606. 

Vraag: hoe moet ik verbinding maken tussen settopbox, Apple TV 4k, Marantz 1606 en Sony XD 9305 om HDR beeld te krijgen op TV en geen probleem met lipsync. Dus: welke hdmi poorten op Sony XD9305 en Marantz 1606 moet ik gebruiken??? Of moet ik nog optische kabel tussen TV en Marantz gebruiken (voor geluid van bijvoorbeeld Youtube op Home cinemasysteem).

 

Wie kan mij adviseren?

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een HDMI verbinding is voldoende. Al geprobeerd om alles via de 1606 te laten lopen?

LipSync doet meestal voor als de beeldverbeteringen (te) geactiveerd zijn.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pedeko
Ontdekker

Dank voor de reactie.

Logisch is alles aan te sluiten op 1606 en dan Hdmi out ARC van 1606 aan te sluiten op hdmi in ARC van de Sony XD 9305. Echter, als ik dit met de Apple TV 4K doe dan geeft deze geen HDR 4 K.

in menu van Sony TV gezien dat voor HDR hdmi poorten 2 of 3 gebruikt moeten worden.

Daarom Apple aangesloten op poort 2 , HDR ok, maar probleem met lipsync.

KPN 4 K nog niet aangesloten, maar vraag me op voorhand af hoe dit te doen.

Mijn gedachte nu: alles aansluiten op de 1606 en hdmi out ARC op de Marantz 1606 aansluiten op ingang 2 van de Sony.Dan zou HDR opgelost moeten zijn.

Om geluid van bijvoorbeeld YouTube dat via de Sony binnenkomst en naar de Marantz en de externe speakers moet via een optische kabel te laten lopen. Hopelijk zonder lipsync probleem!

Kan iemand mij zeggen of dit de goede aanpak is.

Bij voorbaat dank!

 

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Om 4k en HDR te krijgen via de 1606 moet deze wel 4k en HDR passthrough ondersteunen op HDMI. Ik heb zelf ook dit probleem gehad met een PS4 Pro en een Yamaha YSP-2700 op een XD9305. De YSP-2700 ondersteunt 4k en HDR passthrough maar toch deed HDR het niet. Dit bleek aan de HDMI kabel te liggen. Die heb ik vervangen voor een versie die hogere bandbreedte ondersteunt.

 

Volgens mij zijn op de XD9305 alle HDMI poorten overigens gelijk. Ze moeten allemaal 4k en HDR ondersteunen met de hoogste beeldfrequentie; wel moet je dit aanzetten per poort.

 

Ik gebruik alleen HDMI ARC geen optische kabels erbij. Dit zou ook niet nodig moeten zijn.