annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XD93 HDR: beeld wordt donkerder

IanDS21
Ontdekker

XD93 HDR: beeld wordt donkerder

Hallo,

 

Enkele weken geleden heb ik een 55 inch Sony XD93 gekocht.

 

Ik merk dat bij het afspelen van HDR-content de TV automatisch naar de beeldmodus HRD schakelt en dat daarbij het beeld donkerder wordt. Via allerlei instellingen kun je het beeld wel minder donker maken, maar het blijft donkerder dan normaal lijkt. Het is scherm is op zich wel nog goed zichtbaar, maar ik vind het toch opvallend want HDR zou toch net voor meer levendige kleuren moeten zorgen en nu gebeurt het tegendeel? Vreemd is ook dat wanneer ik manueel naar de HDR-mode schakel (bij non-HDR content), het beeld niet donkerder wordt.

 

Dit gebeurt zowel bij afspelen via Xbox One, PS4, Amazon Prime app en UHD-speler. Content die er normaal erg kleurrijk moet uitzien wordt nu eerder flets en dat lijkt me toch niet normaal?

 

Weet iemand of dit normaal is en zo neen, hoe dit aan te passen?

 

Alvast bedankt,

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Staat de lichtsensor nog aan?

De HDMI ingang(en) is afzondelijk in te stellen t.o.v. bijv. de tuner.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb een soort gelijk probleem op mijn x85c. Ik speel op Netflix een HDR serie af en de tv schakelt naar HDR video en het beeld gaat steeds van donkerder naar lichter.. en dit wisselt continue.

 

automatische beeldmodus staat uit

lichtsensor ook uit.

 

 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb wat gevonden! Hoe staat bij jou geavanceerde contrastoptimalisatie? Als ik die uit zet dan blijft bij mij het beeld stabiel.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

In de HDR modus gaat de TV zijn helderheid beter verdelen. HDR is niet per sé feller, maar probeert de juiste plekken op het scherm de juiste felheid te geven. 

Niet raar dat je het over het algemeen als donkerder ervaart, dat was ook mijn eerste indruk. Het is vrij normaal wel. 

profile.country.BE.title
123aqw123aqw
Ontdekker

Ik heb hetzelfde probleem. 

Heb de sony kd75x9405c en HDR trek nergens op. Donker beeld slechte kleuren en niet scherp.  Ook netflix hdr is slecht bij mij. Gewoon blu ray is veel beter.  Voor de prijs wat dit toestel kost is het echt een teleurstelling!!!! Al 3 4k spelers geprobeerd de sony, Panasonic en oppo resultaten hetzelfde.  Teleurstelling is heel groot. Lichtsensor uit en hdmi op verbeterd staan.  Sony stelt mij hier serieus teleur.  En dat ze dit durven verkopen.